Dwucyfrowy wzrost sprzedaży Lego w okresie pandemii

opublikowano: 10-03-2021, 09:36

Lego jest jednym z beneficjentów wymuszonej przez pandemię większej ilości czasu spędzanego przez ludzi w domach, donosi Reuters.

Prezes Niels B. Christiansen powiedział, że lata inwestycji zwróciły się duńskiej spółce w okresie pandemii. Lego poprawiło system sprzedaży przez Internet, a także stworzyło nowe zestawy.

- COVID przyspieszył trend, który budował się już wcześniej – podkreślił Christiansen.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Lego, które od 2017 roku notowało tylko jednocyfrowy wzrost sprzedaży, w ubiegłym roku zwiększyło ją o 13 proc. do 43,7 mld DKK (6,98 mld USD). Rok wcześniej rosła o 6 proc. Zysk operacyjny Lego wzrósł w 2020 roku o 19 proc. do 12,9 mld DKK.

Christiansen powiedział Reutersowi, że spółka będzie nadal rozwijać sprzedaż przez Internet. Nie ujawnił, jaka była w ubiegłym roku. Powiedział jedynie, że liczba odwiedzin na Lego.com podwoiła się w 2020 roku do ponad 250 mln.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane