Dyspozytor na bakier z normami

DI
opublikowano: 2009-10-06 15:33

Co piąty dyspozytor flot samochodowych jest nieświadomy zmian normy prawnej Euro 5 - wynika z najnowszego badania firmy Castrol.

Prawie połowa menadżerów i dyspozytorów flot samochodowych jest przekonana,
że nowe europejskie regulacje będą miały bezpośredni wpływ na ich biznes.
Wielu z nich odczuwa presję, by inwestować w nowe samochody, mimo sytuacji ekonomicznej. Natomiast ponad 1/5 (22%) menadżerów i dyspozytorów flot jest nieświadomych zmian w normie prawnej Euro 5, która weszła w życie 1 października 2009 roku. Tymczasem zmiany te zobowiązują europejskich dyspozytorów samochodów ciężarowych do redukcji emisji spalin i dwutlenku węgla ich pojazdów.

None
None

- Choć ogólna świadomość Euro 5 jest w Europie dosyć wysoka, niepokojącym wydaje się być fakt, że jeden na pięciu badanych nadal nie wie o zmianach i ich wpływie na biznes. Niezmiernie ważne jest, aby ta świadomość rosła. Dyspozytorzy powinni uświadomić sobie, w jaki sposób zmiany legislacyjne wpłyną na zarządzane przez nich floty i ich zapotrzebowanie na oleje i smary - komentuje Marc Lawn, szef Marketingu Castrol na Europę i Afrykę.

Zmiany legislacyjne w najbliższym okresie dotkną przede wszystkim polskie firmy, bo to one dysponują większą, niż firmy z Wielkiej Brytanii i Szwecji, liczbą pojazdów starego typu. Ponadto, ze względu na sąsiedztwo Polski z Niemcami, to polskie firmy najbardziej odczują finansowo wzrost obowiązkowych opłat drogowych MAUT.

Badanie przeprowadzono w Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wykazały, że wielu z nich jest nieświadoma tych zmian.