Dziś to relacje z klientami decydują o sukcesie w e-handlu

  • DI
opublikowano: 17-11-2021, 14:44
aktualizacja: 17-11-2021, 14:51

Komentarz partnera rankingu

Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy e-commerce w Polsce nabrał niespotykanego wcześniej rozpędu. W sieci zaopatruje się już ponad 22 mln Polaków, a rosnąca liczba kupujących online przekłada się na wzrosty rejestrowane przez sklepy internetowe. Blisko 90 proc. małych i średnich przedsiębiorstw, które przystąpiły do badania e-Gazele Biznesu, zadeklarowało, że pandemia wpłynęła na zwiększenie ich obrotów, z czego dla 47,1 proc. w znaczący sposób.

Przewidujemy, że wartość transakcji dokonywanych online będzie rosła na poziomie dwucyfrowym, a płatności elektroniczne będą nadal zyskiwały na popularności. Z dostępnych badań wynika, że ponad 74 proc. Polaków utrzyma obecny poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza nawet zwiększyć ich częstotliwość. Jednocześnie jednak należy zwrócić uwagę, że oczekiwania konsumentów online względem doświadczenia zakupowego oferowanego przez sklepy internetowe również są coraz większe.

Kupujący są coraz bardziej wymagający w zakresie użyteczności witryn sklepów internetowych i ich działania na urządzeniach mobilnych. Oczekują wyboru spośród różnych opcji dostawy, a także dostępności wielu metod płatności, z których można łatwo skorzystać na smartfonie. W związku z tym, że do świata online przenoszone są oczekiwania z zakupów dokonywanych w handlu tradycyjnym, na znaczeniu zyskuje również sposób komunikacji sklepu z klientem. Najlepiej aby kontakt odbywał się w czasie rzeczywistym.

Aby skutecznie rozwijać się na rynku e-commerce, sprzedawcy internetowi muszą sprostać wielu wyzwaniom, a przytoczona wyżej lista to tylko wybrane przykłady. W PayU wspieramy wysiłki sklepów związane z budowaniem bezpiecznego i działającego sprawnie na dowolnym urządzeniu procesu zakupowego, który przekłada się na zaufanie i lojalność klientów. Możemy zapewnić rozwiązania płatnicze dla sklepów różnej wielkości, dopasowane do każdego modelu biznesowego funkcjonującego w e-handlu. Zachęcam więc do współpracy z nami, a wszystkim tegorocznym e-Gazelom Biznesu wyróżnionym w rankingu serdecznie gratuluję!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane