Kompleksowe podejście do e-handlu i regularne nowości są kluczem do sukcesu
Przedsiębiorstwo Quiselle-Limpol powstało w 2008 r. jako spółka córka polskiej firmy Limpol działającej w branży spożywczej. Planem była dywersyfikacja działalności. Od początku postawiono na młody zespół i dobrej jakości produkty włoskich producentów — np. firm Alluflon, Abert. Sklep zajmuje się dystrybucją m.in. naczyń i artykułów kuchennych. Popyt znacząco wzrósł w 2011 r. wraz z rodzącą się modą na gotowanie i zdrowe żywienie.
— Jako pierwsi oferowaliśmy patelnie i garnki z powłoką ceramiczną. Już wtedy podkreślano, że są idealne do zdrowego gotowania — szybko się nagrzewają, nie wydzielają szkodliwych substancji, a do smażenia nie jest potrzebna duża ilość tłuszczu. Poza tym wtedy nie produkowali ich Chińczycy, uznając, że takie produkty nie przyjmą się na rynku — wspomina Maria Legień, dyrektor zarządzający i członek zarządu Quiselle-Limpol, od początku związana z firmą.
Dodaje, że trudno konkurować z chińskimi produktami, bo klienci stawiają na cenę produktów, dlatego firma postawiła na produkty z Włoch.
— Sklep internetowy mieliśmy od dłuższego czasu, ale nowa szata graficzna strony czy inne zmiany z reguły przyciągają uwagę klientów przez trzy lata. Dlatego w marcu 2014 r. kompleksowo podeszliśmy do sprzedaży internetowej, projektując stronę od nowa, zmniejszając liczbę etapów składania zamówienia i łącząc to z promocją w mediach społecznościowych i z pozycjonowaniem. W Polsce internetowy kanał sprzedaży jest bardzo ważny, nawet kupcy sieci handlowych, z którymi współpracujemy, najpierw przeglądają nasze towary na stronie. Na włoskim rynku klienci nie wykorzystują tak często internetu do zakupów — ocenia Maria Legień.
Dlatego firma skupia się na dalszym rozwoju sprzedaży internetowej, koncentrując się na polskim rynku.
— Istotną kwestią jest wprowadzanie nowych produktów. W tej branży towar sprzedaje się przez określony czas, co wymusza ciągłą pracę nad nowościami. Przykładowo, klientom bardzo się spodobały zestawy naczyń i akcesoriów, dzięki czemu mogli dobrać sobie kilka produktów w tym sam stylu — tłumaczy Maria Legień.
Logiczne następstwo. Firma Quiselle-Limpol, którą kieruje Maria Legień powstała jako spółka córka firmy Limpol działającej w branży spożywczej. Moda na gotowanie, która rozwija się w ostatnich latach, znacząco pomogła w rozwoju firmy.