Notowana na GPW Comperia (właściciel porównywarek: finansowej, telekomunikacyjnej i ubezpieczeniowej) może zaliczyć 2021 r. do udanych, bo okazał się rekordowy – spółka znacząco poprawiła wyniki względem 2020 i 2019 r., a kurs podczas wtorkowej sesji wzrósł o 8 proc. do 5,4 zł. Zwiększyła przychody r/r o 71 proc. do 40,4 mln zł, a zysk netto ponadtrzykrotnie do 3,8 mln zł. Trzykrotny wzrost odnotowała też na poziomie EBITDA – do 6,6 mln zł – co przełożyło się na prawie podwojenie rentowności.
– Rozwinęliśmy segment reklamy efektywnościowej, włączyliśmy projekt ComperiaRaty w nasze kanały sprzedaży. Zainwestowaliśmy też w segment ubezpieczeń i uruchomiliśmy portal do ich sprzedaży działający pod marką Compero.pl. Kolejną naszą nową marką jest Comfino, platforma do płatności w sklepach internetowych – podsumowuje rok Wojciech Małek, członek zarządu Comperii.
Comperia rozwija e-commerce
O wejściu spółki na rynek e-commerce pisaliśmy rok temu. Stworzyła ona technologię, którą określa jako marketplace płatności. Działa jak wtyczka – po wpięciu do sklepu internetowego dopasowuje opcje zapłaty do danego klienta: płatność odroczoną, raty, czy kredyt. Firma łączy klientów B2C i B2B z bankami oraz fintechami – wśród tych ostatnich są Twisto i Brutto.pl.
– To długofalowy projekt – wdrożenia weszły w życie pod koniec 2021 r., więc nie są aż tak widoczne w ostatnich wynikach, ale w tym roku powinny już przynieść odczuwalny przychód w skali całości. Jeszcze w tym półroczu planujemy udostępnić Comfino na czterech platoformach SaaS obsługujących e-commerce, co da nam dostęp do tysięcy sklepów internetowych. Rozbudowujemy też dział sprzedaży e-commerce – w porównaniu z początkiem 2022 r. wzrósł już dwukrotnie, a do końca roku wzrost ma być pięciokrotny – informuje Szymon Fiecek, członek zarządu Comperii.
Firma przeznaczyła na rozwój tego segmentu 1,2 mln zł i planuje kolejne inwestycje. Chce m.in. poprawić jakość obsługi i poszerzyć bazę dostawców finansowania. Myśli też o uruchomieniu Comfino także w świecie offline, ponieważ liczy na efekt synergii.
– Chodzi o umożliwienie płatności ratalnych w sklepach stacjonarnych przy wykorzystaniu znanej już użytkownikowi aplikacji/konta. Comfino natychmiastowo dopasowywałoby jedną z wielu możliwych form ratalnych czy płatności odroczonych do klienta tradycyjnego sklepu. Pozwoliłoby to również na szybkie finansowanie dla firm z sektora MŚP – wyjaśnia Szymon Fiecek.

Ubezpieczenia i raty też ważne
Comperia nie zapomina o dotychczasowych nogach biznesowych. Planuje w 2022 r. dynamicznie rozwinąć działalność ubezpieczeniową poprzez zwiększenie zasięgu sieci sprzedaży na całą Polskę oraz technologiczne innowacje. Ważny pozostaje dla niej także projekt ComperiaRaty.
– Dla wielu klientów zatrudnionych w najbardziej dotkniętych przez COVID-19 branżach finansowanie było znacząco utrudnione. Wprowadzano wyższe wymogi, np. konieczność dostarczania dodatkowych dokumentów przez naszych klientów. Jako internetowy pośrednik kredytowy jesteśmy uzależnieni od partnerów, ale posiadając kilka atrakcyjnych dla klienta końcowego narzędzi finansowych, często byliśmy w stanie obsłużyć go w innym kanale – tłumaczy Paweł Szukalski, członek zarządu Comperii.
