Szybko rosnąca liczba użytkowników, 850 sklepów, niemal 90 proc. firm powyżej pięciu osób z dostępem — tak wygląda polski Internet. A jednak polski e-handel wciąż jest w powijakach.
Rynek internetowy szybko rośnie. Mamy już prawie 5 mln internautów (wg OBOP), niemal 90 proc. firm zatrudniających powyżej pięciu pracowników ma dostęp do sieci (badania I-Metria), a wśród przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 100 pracowników firm pozbawionych dostępu do sieci praktycznie nie ma. Na witrynach www zakupy można zaś robić w 850 sklepach (w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy powstało 150 nowych sklepów, 100 starych upadło).
Jednak handel internetowy wciąż raczkuje. Zaledwie 5 proc. internautów robi zakupy w sieci, zamawiając najczęściej książki i wydawnictwa, oprogramowanie i sprzęt komputerowy. Firmy korzystają najczęściej z poczty elektronicznej i Internetu jako źródła informacji, większość nie wykorzystuje sieci w celach ściśle biznesowych. Rzadko kiedy decydują się na wymianę handlową pomiędzy sobą, jedynie 34 proc. sprzedaje poprzez sieć.