E-handel ulega regionalizacji

opublikowano: 26-06-2018, 22:00

Mazowieckie, małopolskie i śląskie to główne skupiska handlu internetowego w Polsce.

Mazowieckie, małopolskie i śląskie to główne skupiska handlu internetowego w Polsce. Tam swoje siedziby ma najwięcej e-sprzedawców — z wyliczeń platformy Shoper wynika, że nawet 49 proc. Proporcje te z wolna ulegają jednak zmianom i liczba przedsiębiorców zainteresowanych handlem w sieci zwiększa się również w pozostałych województwach. W 2017 r. we wskazanych trzech regionach znajdowało się jeszcze ponad 50 proc. wszystkich e-sklepów. W zestawieniu na drugim biegunie jest natomiast woj. opolskie, w którym obecnie zlokalizowanych jest 1,6 proc. firm zajmujących się sprzedażą w internecie.

Analizę przeprowadzono na podstawie danych z ponad 10 tys. e-sklepów. Jacek Zientkiewicz, szef działu marketingu platformy Shoper, zaznacza jednak, że w przypadku e-handlu duże znaczenia odgrywa „logistyka, dostęp do dystrybutorów, lepsze skomunikowanie z resztą kraju i dostępność specjalistów od e-commerce”, co powoduje, że sprzedawcy swoje biznesy lokują w największych aglomeracjach. Z drugiej strony, internet zaciera granice terytorialne i o sukcesie w głównej mierze decyduje „dotarcie z informacją o produkcie do klientów, którzy mieszkają w całej Polsce i na świecie”.

— Kluczem do sukcesu jest znalezienie zapotrzebowania na produkt i zapełnienie tej niszy. Sklepy obecne na platformie Shoper mają podobne historie — właściciel zna konkretną branżę i w jej ramach dostrzega pole do działania — dodaje Jacek Zientkiewicz.

Wcześniejsza analiza „Barometr E-shopper 2017”, przeprowadzona na zlecenie DPDgroup, wskazywała natomiast, że w Polsce odsetek zakupów elektronicznych w ubiegłym roku osiągnął poziom 12,4 proc., czyli o 2,2 proc. więcej niż w 2016 r. Dla porównania: średnia europejska wynosi 11,3 proc. A e-konsumenci w kraju najchętniej kupują: obuwie, odzież, książki oraz produkty w kategorii uroda i zdrowie. Perspektywiczny jest również handel produktami w kategoriach: meble i artykuły dekoracyjne, DVD/CD/gry wideo oraz elektronika.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / E-handel ulega regionalizacji