E-klienci cenią każdą sekundę

opublikowano: 09-05-2017, 22:00

Czas wczytywania serwisów sprzedażowych ma coraz większe znaczenie w e-handlu. 61 proc. klientów nie zamierza czekać dłużej niż 5 sekund.

Jaki jest idealny przepis na znaczny spadek sprzedaży oraz lojalności klientów? Nieodpowiadająca bądź każąca na siebie czekać zbyt długo strona serwisu internetowego. Już 67 proc. konsumentów przyznaje, że po doświadczeniu tego typu problemu nie zamierza ponownie interesować się ofertą danego sprzedawcy — wynika z badania firmy Incapsula.

E-klienci stają się coraz bardziej wymagający — 7 proc. respondentów oczekuje, by strona sklepu online została załadowana natychmiast, maksymalnie trzy sekundy jest w stanie zaczekać 20 proc. pytanych, zaś do pięciu sekund — 35 proc. badanych. Z drugiej strony, jeśli problemy z prawidłowym działaniem strony są widoczne — 8 proc. ankietowanych cierpliwie czeka na ponowne załadowanie się portalu, 44 proc. natomiast odświeża stronę z nadzieją na jej szybszą reakcję. 35 proc. opuszcza ją i stara się do niej „dostać” ponownie. Ponadto, jak wynika z badania, aż 73 proc. administratorówwitryn sprzedażowych przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy doświadczyło nieprawidłowego działania swoich serwisów. Najczęściej występującym problemem był ten związany ze zbyt długim czasem odpowiedzi strony w związku z okresami większego niż zazwyczaj zainteresowania klientów (taką barierę wskazało 36 proc. respondentów). Optymalizacja szybkości działania serwisów według 57 proc. e-sklepów przełożyła się na większą satysfakcję klientów i zwiększenie lojalności klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane