E.Leclerc zmienia wizerunek

Anna Gołasa
opublikowano: 22-03-2013, 00:00

Nowa strategia sieci zakłada inwestycje w obiekty handlowe, marki własne i marketing.

Jeszcze w tym roku sieć E.Leclerc Polska uruchomi dwa hipermarkety. Pierwszy powstanie w budowanej w centrum Kalisza Galerii Amber i będzie miał 3,3 tys. mkw.

— Sklep o powierzchni 2 tys. mkw. otworzymy również w Szczecinie. Będzie to pierwszy obiekt handlowy naszej sieci w tym mieście — zapowiada Krzysztof Gajewski, członek zarządu E.Leclerc Polska. Strategia firmy nie ogranicza się jednak do otwierania kolejnych hipermarketów.

Jednym z jej podstawowych założeń są również intensywne działania marketingowe, m.in. zmiana logo.

— Wprowadziliśmy do niego kropkę, która będzie się kojarzyła z adresem internetowym. Poza tym ociepliliśmy kolorystykę znaku i zwiększymy czcionkę. Rebranding został zaplanowany na dwa lata. Wartość inwestycji to 3 mln zł — najwięcej będzie kosztowała zmiana neonów na dachach wszystkich obiektów handlowych — mówi Krzysztof Gajewski. E.Leclerc odświeży też strony internetowe lokalnych sklepów, a po świętach wielkanocnych ruszy z akcją proekologiczną. Firma ma także w planach rozszerzenie oferty marek własnych.

— Powinno się to przełożyć na przyciągnięcie konsumenta, zwiększenie sprzedaży, a w efekcie także rentowności sieci. To strategia obserwowana wśród większości polskich i zagranicznych sieci niedyskontowych — komentuje Krzysztof Badowski, partner zarządzajacy Roland Berger Strategy Consultants. Czy po głośnym przejęciu sieci Billa z 2009 r. E.Leclerc rozważa kolejne akwizycje?

— Na rynku nie ma obecnie niczego, co mogłoby nas zainteresować. Poza tym nie jesteśmy tzw. pożeraczami — zapewnia Krzysztof Gajewski. Sieć E.Leclerc działa w Polsce od 1995 r. Ma 40 sklepów w 36 miastach. W ubiegłym roku jej obroty wyniosły 2,771 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu