E-mail marketing to jedyna segment marketingu w świecie cyfrowym nad Wisłą, którego popularność maleje. Obecnie, jak wynika z najnowszego badania AdEx — realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska — wszystkie pozostałe podstawowe formaty reklamy cyfrowej zanotowały zwyżki. Reklama graficzna zwiększyła swoją wartość o ponad 23 proc., a udział o 2,5 pkt. proc. Segment ten rośnie głównie dziękipopularności formatu wideo online (25 proc. wzrostu), intensywniejszemu marketingowi w mediach społecznościowych (48 proc. wzrostu) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych. Jednak klasyczne formaty display także notują wysoką, dwucyfrową dynamikę. Reklama SEM oraz ogłoszenia? Tu też jest różowo. Co prawda obie kategorie rozwijają się nieco wolniej, ale równie konsekwentnie, notując zwyżki rzędu kilkunastu procent r/r.
2,53 mld zł Tyle pieniędzy od reklamodawców trafiło do branży online w Polsce w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Oznacza to wzrost r/r o 17 proc.
63 proc. O tyle r/r wzrosły wydatki na reklamę w urządzeniach mobilnych w pierwszych trzech kwartałach 2016 r.
13 proc. Taki udział w torcie reklamowym online w Polsce ma branża motoryzacyjna. To niemal dwukrotnie więcej niż udziały telekomów.
Dane: AdEX, IAB, PwC