E-przedsiębiorczość Polaków przejawem wolności

Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego S.A., partner rankingu e-Gazele Biznesu
opublikowano: 18-11-2018, 22:00

Polski rynek e-commerce wyceniany jest na 40 mld zł. To jedno zdanie jest jednocześnie niepodważalnym argumentem za potrzebą rozwoju firm w tym obszarze, jak i sygnałem dla dostawców rozwiązań dla tego segmentu gospodarki w wyścigu o względy przedsiębiorców handlujących w sieci.

 Co ważne i dobre z punktu widzenia rozwoju technologii dla e-commerce, coraz częściej takie rozwiązania dostarczają nie tylko duzi gracze, od lat obecni na rynku, ale też start-upy, mające wpisaną w swoje DNA innowacyjność i praktyczność dostarczanych rozwiązań. Ta praktyczność to często podpatrzone u klientów tradycyjnych zwyczaje zakupowe wprowadzone do handlu internetowego, jak np. zaproponowane przez jeden z polskich start-upów wykorzystanie video rozmowy z konsultantem przy okazji zakupów w sieci. Rozwiązanie daje możliwość zadania pytań, ale także współdzielenia ekranu w celu uzyskania pomocy w wypełnianiu dokumentów. Wydaje się, że danie klientom e-commerce możliwości spełnienia naturalnej potrzeby skonsultowania swojej decyzji może być odpowiedzią choćby na problem porzuconych koszyków, spędzający sen z powiek wielu handlującym w sieci.

Jedno się nie zmieni — w sprzedaży zawsze najważniejszy będzie klient i sprostanie jego potrzebom. Jednak dziś na bok schodzą tzw. rozwiązania uniwersalne, powszechnie już skutecznie zastępowane przez oferty „szyte na miarę”. Podobnie w Banku Pocztowym

— obsługując małych i średnich przedsiębiorców, portfolio dostępnych produktów traktujemy jedynie jako punkt wyjścia do skompletowania oferty faktycznie dopasowanej do specyfiki prowadzonego przez klientów biznesu, na podstawie naszego zrozumienia i znajomości specyfiki polskiego rynku.

W przypadku e-Gazel Biznesu, które w zdecydowanej większości mogą pochwalić się w pełni polskim kapitałem, ma to niebagatelne znaczenie. Doskonale wiemy o tym jako Grupa Poczty Polskiej, stale rozszerzając swoje usługi, zarówno dla sprzedających, jak i robiących zakupy przez internet, oferując obsługę paczek i zwrotów, ale też wygodne konta firmowe, kredyty i ubezpieczenia. Zyskujące na popularności rozwiązanie click&collect, polegające na odbiorze zakupionego towaru w dogodnym miejscu i czasie, także najwygodniej zrealizować można właśnie z Pocztą Polską, która zapewnia największą sieć tego typu w kraju, liczącą ponad 10 tys. punktów odbioru, w tym placówek i automatów pocztowych. Natomiast klienci EnveloBanku, cyfrowej marki Banku Pocztowego, którzy wybiorą dostawę kuriera Poczty Polskiej, mogą liczyć na zwrot części kosztów za przesyłkę. Zależy nam, by oferta Grupy dla e-commerce była konkurencyjna w wielu płaszczyznach.

Przedsiębiorczość Polaków, czy może wręcz e-przedsiębiorczość, jest jednym z przejawów wolności — tej gospodarczej. Dlatego jako Bank Pocztowy z dumą patronujemy projektowi e-Gazele Biznesu 2018 w roku 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes zarządu Banku Pocztowego S.A., partner rankingu e-Gazele Biznesu

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / E-przedsiębiorczość Polaków przejawem wolności