E-rewolucja również dla MSP

opublikowano: 30-03-2017, 22:00

Co zniechęca małe firmy do IT? Trzy technologiczne mity — cena, marka i systemy na wyrost.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na technologie, które do niedawna były dostępne tylko dla korporacji. Dlaczego więc tyle firm MSP nie pali się do wdrożeń? Według Dominika Żochowskiego, prezesa Engave, wynika to z fałszywych przekonań szefów i właścicieli małych firm. Jeden z błędnych poglądów dotyczy kosztów. Biznesowi decydenci zakładają, że tylko najdroższe rozwiązania gwarantują skuteczność. A jaka jest prawda?

— Użytkownicy nie są już skazani na drogie licencje popularnych aplikacji czy kosztowny sprzęt od największych producentów. Można stworzyć bezawaryjną, sprawną infrastrukturę, testując alternatywne produkty, na których widnieje mniej znane logo — twierdzi Dominik Żochowski.

Do niedawna mówiono, że jeszcze nikt nie został zwolniony za kupienie produktów IBM. To powiedzenie odzwierciedla kolejny mit — o wyższości rozwiązań markowych nad niskobudżetowymi i zagranicznych nad krajowymi.

— Argumenty o markach istniejących „od pokoleń” dawno straciły siłę rażenia. Na rynku jest wiele młodych, innowacyjnych firm, które mają nowe technologie, oferują niższe ceny i systemy szyte na miarę — podkreśla szef Engave. Określenie „szyte na miarę” obala kolejny mit — że produkty IT powstają z myślą o koncernach, a dla MSP są na wyrost.

— Nie musimy płacić za zasoby, których jeszcze długo nie wykorzystamy. Dostawcy chętnie przygotują elastyczną i dopasowaną ofertę — przekonuje prezes Żochowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu