E-wcielenie przewodników turystycznych

Materiał partnera
opublikowano: 16-11-2017, 09:08
aktualizacja: 16-11-2017, 09:14

Polski turysta przyed wyjazdem na urlop poświęca średnio cztery godziny na research w internecie, przegląda około 20 stron internetowych. Można ten czas skrócić do pół godziny dzięki e-przewodnikowi.

Warszawski start-up City Inspire stworzył na początek dwie aplikacje. Jedna to widget StayForLonger z przewodnikiem po okolicy, do lokowania na stronach internetowych hoteli. Druga to e-przewodnik, adresowany do odbiorców indywidualnych. Oczywiście, w przygotowaniu są następne produkty online.
Z kampanii crowdfundingowej na platformie Beesfund spółka chce uzyskać kapitał, przede wszystkim na zwiększenie możliwości sprzedażowych, następnie na przygotowanie spółki do wejścia, pod koniec przyszłego roku, na parkiet NewConnect.
– Widzimy rynek w Polsce – m.in. 29 tys. baz noclegowych ze stroną internetową. Dodatkowo ponad 100 tys. firm lokalnych, które możemy reklamować w przewodnikach. Dlatego bardzo nam zależy na zwiększeniu możliwości sprzedaży. Chcemy też zautomatyzować proces sprzedaży przewodnika, aby hotele mogły same wygenerować sobie kod widgetu i zainstalować na swojej stronie w formie testowej na 14 dni. A później dodać numer karty kredytowej, z której będziemy czerpać opłatę abonamentową – wyjaśnia Łukasz Sobański, prezes City Inspire.
Spółka przystąpiła do akceleratora, współtworzonego przez GPW i Beesfund, który ma umożliwić jej nawiązanie współ- pracy z podmiotami turystycznymi notowanymi na warszawskiej giełdzie.

Co to za produkt
Jak przekonuje prezes firmy, jej innowacyjność kryje się w produkcie – zdigitalizowanym, mobilnym, dostępnym online, obejmującym ofertę w czasie rzeczywistym, w miejscu gdzie znajduje się użytkownik. – Jesteśmy przyzwyczajeni do popularnych przewodników z różnych regionów, państw... Nowe technologie dają jednak większe możliwości również w tej dziedzinie. Chcemy się specjalizować w przewodnikach, właśnie wykorzystując nowe technologie. I jeszcze je ulepszać – mówi Łukasz Sobański.
Przewodniki dla hoteli zawierają informacje o atrakcjach turystycznych w róż- nych kategoriach i dla różnych odbiorców, np. dla dzieci. Wydarzenia, imprezy, restauracje, sklepy i inne interesujące miejsca w promieniu 50 km od hotelu. Wersje językowe obejmują również polską. Zainstalowano już widget w 430 hotelach w kraju i zagranicą, m.in. w hotelu Trump International Beach Resort w Miami czy Rilano w Hamburgu.
Do 2020 r. spółka planuje poszerzyć rynek do blisko dwóch tys. hoteli zagranicznych i dwa razy tyle w kraju.
E-przewodniki dla użytkowników indywidualnych poza atrakcjami turystycznymi, kulturalnymi, placówkami gastronomicznymi, propozycjami tras zwiedzania czy ścieżkami rowerowymi w najbliższej okolicy zawierają również moduł plannera pobytu. Ze sprzedaży e-przewodników do 2020 r. spółka chce osiągnąć blisko 3,7 mln zł.

Lokalizacja i personalizacja
– W przypadku aplikacji StayForLonger profil gościa hotelowego dziś definiuje hotel, który sam wybiera, co chce mieć w przewodniku, które atrakcje pokazywać, np. „na tym torze gokartowym otrzymasz zniżkę, gdy pokażesz naszą kartę hotelową”. Menedżer hotelu ma narzędzia pozwalające mu pewne rzeczy wyróżnić, profilować kontent – wyjaśnia Łukasz Sobański.
Jak informuje, hotel ma na ogół swoją listę preferencyjną i prosi o „zaszycie” w aplikacji tych informacji, na których mu zależy. Następnie na stronie internetowej hotelu zostaje uruchomiony widget z przewodnikiem, a hotel otrzymuje swój panel, w którym przegląda statystyki, raporty...
– Nasz przewodnik jest w tej chwili jedynym narzędziem dla menedżera hotelu, który pokazuje mu preferencje jego gości. Już po miesiącu widzi w swoim panelu, że np. dużo osób przegląda imprezy taneczne w okolicy czy koncerty. Po roku współpracy zauważyliśmy, że część hoteli dotychczas biznesowych zajmuje się także organizacją weekendów czy wakacji dla rodzin. W ten sposób dostosowują się do potrzeb rynku – podkreśla Łukasz Sobański.

Dalszy rozwój
Latem firma przeprowadziła pilotaże we współpracy w biurem Neckermann Polska, na próbie 15 tys. klientów touroperatora i wśród trzech tys. użytkowników portalu rezerwacyjnego Travelist. Celem było sprawdzenie stopnia i sposobu wykorzystania e-przewodników przez turystów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Cenne customer experience.
– Te badania plus systematyczne sprawdzanie preferencji gości hotelowych, na podstawie popularności wyświetlania poszczególnych atrakcji, pozwolą stworzyć algorytm dla kolejnych użytkowników – tłumaczy prezes City Inspire.
W październiku ruszyła strona internetowa firmy cityinspire.com, na której można kupić e-przewodniki. Nie ma w nich jeszcze bazy hotelowej.
– Chcemy tę część zbudować na podstawie współpracy z portalami rezerwacyjnymi. Klient zarezerwował już hotel, ma zapewniony dojazd i dopiero wtedy szuka atrakcji w miejscu pobytu. Dla siebie widzimy ten trzeci obszar, czyli pomoc w organizowaniu czasu wolnego. Nie chcemy wchodzić w konkurencję z takimi potentatami jak booking.com czy Travelist – informuje Sobański. Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami i prace nad integracją z systemem rezerwacyjnym, który będzie przekierowywał na strony operatorów, zapewne już w przyszłym roku.
Spółka planuje też współpracę z przewoźnikiem autokarowym w Polsce.
W trakcie przygotowania jest platforma sprzedaży biletów na imprezy.
– Zaawansowanie skryptu jest na poziomie 60 proc., ale potrzebny jest na to kapitał. Tu właśnie liczymy na współpracę z podmiotami giełdowymi i działania w ramach akceleratora. Mamy nadzieję, że już niedługo będzie można nie tylko przeglądać atrakcje w naszych przewodnikach, ale także dokonać określonych transakcji – komentuje Łukasz Sobański.

Strona kampanii:
https://zainwestuj.cityinspire.com/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / E-wcielenie przewodników turystycznych