Echo nie rozczarowało inwestorów

opublikowano: 11-09-2018, 22:00

Deweloper zmniejszył zysk netto, jednak to wynik zdarzeń jednorazowych, a spółka pozostaje w dobrej kondycji.

W drugim kwartale 2018 r. zysk netto grupy Echo Investment sięgnął 76 mln zł. Choć był niższy od zeszłorocznego o 51 mln zł, Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych, tłumaczy, że nie ma powodów do niepokoju.

Echo Investment, kierowane przez Nicklasa Lindberga, wypłaci zaliczkę na poczet dywidendy za 2019 r.
Zobacz więcej

Dywidendowo

Echo Investment, kierowane przez Nicklasa Lindberga, wypłaci zaliczkę na poczet dywidendy za 2019 r. Fot. ARC

— Na wynik z drugiego kwartału 2017 r. miała wpływ sprzedaż akcji EPP, która zwiększyła nasz zysk o około 100 mln zł. Było to jednak zdarzenie jednorazowe, dlatego musimy uwzględnić je przy porównywaniu obu okresów — mówi Maciej Drozd.

Zapewnia, że o wyniku netto za drugi kwartał 2018 r. zadecydowało przede wszystkim przekazanie klientom 104 mieszkań i wzrost wartości budowanych obiektów komercyjnych. Echo sfinalizowało także sprzedaż biurowca West Link we Wrocławiu. Nieruchomość wyceniono na 35,8 mln EUR. O zniekształceniu ostatnich wyników dewelopera przez jednorazowe zdarzenia mówią także analitycy.

— Wynik proforma nie uwzględniający ich wpływu na wyniki grupy pokazał wzrost zysku netto na poziomie 32 proc. w pierwszym półroczu 2018 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. W wynikach grupy widać istotny wzrost przychodów ze sprzedaży i wynajmu powierzchni mieszkaniowej. Sięgnął on 22,6 proc. Marża ze sprzedaży wzrosła z 28 proc. w I kwartale do 33 proc. w II kwartale 2018 r. Bardzo trudno będzie utrzymać tak wysoką marżę na tej działalnościprzy obecnych kosztach działek i wykonawstwa — mówi Mateusz Mucha, menedżer w Navigator DM.

Tymczasem Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment, zapowiada, że kolejne miesiące będą dla dewelopera bardzo dobre. Już w październiku pierwszych klientów przyjmie katowickie centrum handlowe Libero, które do otwarcia ma być w pełni wynajęte. Bardzo dobre wyniki notuje także warszawska Galeria Młociny, która na ponad pół roku przed startem jest skomercjalizowana w 87 proc.

— Zarówno ze względu na wynajem, jak i przychody, oba projekty osiągają wyniki lepsze od oczekiwanych — dodaje prezes. Jeszcze w tym roku w fazę budowy wejdą wszystkie budynki Browarów Warszawskich.

— Do 2020 r. będą gotowe i przekazane użytkownikom wraz z całą przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich mieszkańców. To miejsce będzie doskonałe do zamieszkania, pracy czy spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi czy rodziną — zachwala Nicklas Lindberg.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy