Echo nie rozczarowało inwestorów

Anna Gołasa
11-09-2018, 22:00

Deweloper zmniejszył zysk netto, jednak to wynik zdarzeń jednorazowych, a spółka pozostaje w dobrej kondycji.

W drugim kwartale 2018 r. zysk netto grupy Echo Investment sięgnął 76 mln zł. Choć był niższy od zeszłorocznego o 51 mln zł, Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych, tłumaczy, że nie ma powodów do niepokoju.

SZTYWNE
ZAŁOŻENIA:
Zobacz więcej

SZTYWNE ZAŁOŻENIA:

Echo Investment, którego prezesem jest Nicklas Lindberg, zamierza w tym roku przekazać klientom 1 tys. mieszkań i zawrzeć umowy przedwstępne na sprzedaż 1,1 tys. lokali. Fot. ARC

— Na wynik z drugiego kwartału 2017 r. miała wpływ sprzedaż akcji EPP, która zwiększyła nasz zysk o około 100 mln zł. Było to jednak zdarzenie jednorazowe, dlatego musimy uwzględnić je przy porównywaniu obu okresów — mówi Maciej Drozd.

Zapewnia, że o wyniku netto za drugi kwartał 2018 r. zadecydowało przede wszystkim przekazanie klientom 104 mieszkań i wzrost wartości budowanych obiektów komercyjnych. Echo sfinalizowało także sprzedaż biurowca West Link we Wrocławiu. Nieruchomość wyceniono na 35,8 mln EUR. O zniekształceniu ostatnich wyników dewelopera przez jednorazowe zdarzenia mówią także analitycy.

— Wynik proforma nie uwzględniający ich wpływu na wyniki grupy pokazał wzrost zysku netto na poziomie 32 proc. w pierwszym półroczu 2018 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. W wynikach grupy widać istotny wzrost przychodów ze sprzedaży i wynajmu powierzchni mieszkaniowej. Sięgnął on 22,6 proc. Marża ze sprzedaży wzrosła z 28 proc. w I kwartale do 33 proc. w II kwartale 2018 r. Bardzo trudno będzie utrzymać tak wysoką marżę na tej działalnościprzy obecnych kosztach działek i wykonawstwa — mówi Mateusz Mucha, menedżer w Navigator DM.

Tymczasem Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment, zapowiada, że kolejne miesiące będą dla dewelopera bardzo dobre. Już w październiku pierwszych klientów przyjmie katowickie centrum handlowe Libero, które do otwarcia ma być w pełni wynajęte. Bardzo dobre wyniki notuje także warszawska Galeria Młociny, która na ponad pół roku przed startem jest skomercjalizowana w 87 proc.

— Zarówno ze względu na wynajem, jak i przychody, oba projekty osiągają wyniki lepsze od oczekiwanych — dodaje prezes. Jeszcze w tym roku w fazę budowy wejdą wszystkie budynki Browarów Warszawskich.

— Do 2020 r. będą gotowe i przekazane użytkownikom wraz z całą przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich mieszkańców. To miejsce będzie doskonałe do zamieszkania, pracy czy spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi czy rodziną — zachwala Nicklas Lindberg.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Echo nie rozczarowało inwestorów