EEC Magenta inwestuje w cyfrową rekrutację

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2019-12-04 22:00

Platforma ChallengeRocket zbroi się w inwestorski kapitał i szykuje do skoku za ocean.

Niedobór wykwalifikowanych pracowników w branży IT i nowych technologii doskwiera firmom. Przy szybkim tempie cyfryzacji produkcji i usług może się jeszcze pogłębić. Pracodawcy coraz chętniej sięgają więc po niekonwencjonalne metody rekrutacji, na czym korzysta… platforma ChallengeRocket. Polski start-up zyskuje międzynarodowych klientów i inwestorski kapitał na rozwój.

Projektem zainteresował się właśnie krajowy fundusz EEC Magenta, utworzony przez EEC Ventures wspólnie z PFR Ventures, Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) oraz spółką Tauron Polska Energia. Start-up otrzymał 3,2 mln zł. Z platformy ChallengeRocket już korzystają m.in. Nvidia, ING, Santander, PZU, Asseco. Teraz start-up planuje nasilić działania ekspansyjne, rozwijając biznes na rynkach brytyjskim i amerykańskim. Będzie ponadto pracował nad rozwojem zaplecza technologicznego.

Skorzysta również z pieniędzy pozyskanychz programu dotacyjnego Szybka ścieżka NCBR, z którego dostał 2,4 mln zł. Technologiczna spółka utworzyła platformę dla studentów, absolwentów studiów informatycznych i inżynierskich oraz działów HR dużych przedsiębiorstw. Wokół niej działa internetowa społeczność, która angażuje się w proponowane konkursy i wyzwania programistyczne. Umiejętności i wyniki poszczególnych osób są na bieżąco i automatycznie analizowane. Kreowane w ten sposób profile stanowią podstawę w procesie wyszukiwania talentów i rekrutacji.