71 proc. w ciągu roku wzrosła wartość polskiego rynku ekologicznych kosmetyków — wynika z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, obejmującego okres do czerwca 2019 r. Paradoksalnie na wynik największy wpływ mieli konsumenci, którzy na co dzień nie są wrażliwi na ekologię i ochronę środowiska, ale skłonni są testować nowości i zmieniać nawyki. W ich przypadku wydatki na naturalne kosmetyki zwiększyły się o 110 proc. sięgając 21 mln zł. Roczna wartość całego rynku kosmetycznego osiągnęła w czerwcu 2019 r. ponad 4,8 mld zł. Udział produktów ekologicznych wyniósł zaledwie 1 proc. (52 mln zł). To jednak właśnie w tym segmencie w ostatnich miesiącach producenci odnotowali znaczący wzrost sprzedaży, podczas gdy wartość całej analizowanej grupy spadła o 0,2 proc.

— Z dużym prawdopodobieństwem możemy założyć, że w najbliższych miesiącach wzrost w kategorii ekologicznych kosmetyków będzie kontynuowany — mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.