Czytasz dzięki

Eksport Robinson Europe do UE wzrósł o 30 proc.

ISBNews
opublikowano: 02-10-2014, 15:40

Eksport notowanej na NewConnect spółki Robinson Europe do krajów Unii Europejskiej wzrósł o 30% r/r w III kw. roku finansowego 2013/2014 (tj. 1 maja - 31 lipca br.), a spółka liczy na pozyskanie kolejnych kontraktów na zagranicznych rynkach, podała spółka.

Robinson poinformował także o przedłużeniu zapisów na oferowane w ofercie publicznej obligacje - do 14 października.

"O 30%, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2012/2013 wzrósł eksport w III kwartale 2013/2014, do krajów Unii Europejskiej notowanej na rynku NewConnect spółki Robinson Europe S.A. Wiele wskazuje, że w przyszłości firma pozyska kolejne kontrakty na zagranicznych rynkach" - czytamy w komunikacie.

Jak informowała wcześniej spółka, jej podstawowymi odbiorcami eksportowymi - o ustabilizowanym i przewidywalnym poziomie obrotów na przestrzeni lat - są: Niemcy, Czechy, Słowacja i Chorwacja.

"Do optymistycznych prognoz skłaniają m.in. plany poszerzenia oferty produktowej o specjalistyczny sprzęt do nowych rodzajów wędkarstwa: wyczynowego, karpiowego, morskiego. Strategia rozwoju firmy zakłada także uruchomienie nowych linii biznesowych związanych m.in. ze sprzedażą sprzętu sportowego i turystycznego, jak również zwiększenie dostaw produktów zimowych firmy Berg" - napisano dalej w komunikacie.

Członek zarządu spółki Paweł Busz podkreśla, że przychody wypracowane z działalności w obrębie zagranicznych rynków systematycznie zyskują na znaczeniu w bilansie spółki.

"Jestem przekonany, że mamy realne szanse na uzyskanie jeszcze lepszych wyników. Osiągnięcie wspomnianego założenia wymaga kolejnych inwestycji. Środki na wspomniany cel zamierzamy pozyskać w trakcie emisji obligacji. Nasz projekt pozytywnie oceniają inwestorzy, którzy dostrzegli bardzo znaczący potencjał sprzedaży artykułów wędkarskich oraz sprzętu sportowego nie tylko na międzynarodowych rynkach, ale także w Polsce" - powiedział.

"Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów, postanowiliśmy wydłużyć do 14 października termin zapisów na obligacje, aby zapewnić więcej czasu na analizy i podjęcie decyzji inwestycyjnych. Warto pamiętać, że znaczący potencjał sprzedażowy ma także polski rynek. Świadczy o tym m.in. kontrakt o wartości 1,6 mln zł., zawarty na początku października tego roku z jedną z sieci handlowych, na dostawę sprzętu sportowego. Bardziej szczegółowe informacje, na temat porozumienia, będziemy sukcesywnie przekazywać wraz z rozwojem  nawiązanej współpracy" - dodał członek zarządu.

Środki na rozwój działalności biznesowej Robinson Europe planuje pozyskać w ramach emisji do 4 tys. obligacji zwykłych na okaziciela serii A. Założenia tego projektu przewidują pozyskanie do 4 mln zł. Cena emisyjna każdej obligacji jest równa wartości nominalnej - 1 tys. zł.

Termin zapisów na obligacje został wydłużony do 14 października 2014 r. Początkowo zapisy zaplanowano na okres 15-30 września. Trzyletnie obligacje oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej, zależnej od stawki WIBOR 3M+7%.

Zabezpieczenie stanowi zastaw rejestrowy na znakach towarowych "Robinson" i "Good Fish" oraz na akcjach spółki zależnej Outdoorzy. Wartość zabezpieczenia stanowi razem 143% emisji obligacji. Spółka zamierza złożyć wniosek  o wprowadzenie obligacji na rynek Catalyst.

"Emisja ma na celu pozyskanie środków, które umożliwią pełne zatowarowanie magazynu spółki już na początku sezonu wędkarskiego. Przewidziano także intensyfikację dystrybucji, pod własnymi markami, specjalistycznego sprzętu do nowych rodzajów wędkarstwa: wyczynowego, karpiowego, morskiego i do połowu sumów. Spółka zamierza także zwiększyć sprzedaż zimowych akcesoriów sportowych, a także artykułów outdoorowych" - czytamy także w materiale.

Robinson Europe S.A. jest podmiotem, którego początki działalności sięgają 1991 r. Firma zajmuje się sprzedażą sprzętu wędkarskiego i pokrewnego oraz odzieży i artykułów sportowych pod własnymi znakami towarowymi "Robinson" oraz "Good Fish", a także odzieży outdoorowej i sprzętu sportowego sygnowanego własną marką "Neverland". Jest przy tym także wyłącznym przedstawicielem na Polskę renomowanych światowych firm z branży wędkarskiej m.in.: Marcel Van Den Eynde, Yo-Zuri oraz Pro-Strike. Posiada także kontrakty na wyłączną dystrybucję krajową sprzętu sportowego zachodnich marek oraz odzieży. Od 2011 r. Robinson Europe S.A. jest notowany na rynku NewConnect.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy