Eksporterzy skutecznie mierzą się z wyzwaniami

  • DI
opublikowano: 13-12-2022, 11:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Przedsiębiorcy znad Wisły odważnie wchodzą na globalny rynek i oferują niesztampowe produkty oraz usługi. Polskie firmy aktywnie działają na arenie międzynarodowej. Podejmują trud ekspansji zagranicznej w niełatwym otoczeniu gospodarczym. Poznaj zwycięzców jedenastej edycji konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion.

KATEGORIA EKSPORTER – MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA

Laureat: STX Next

Profil firmy

Firma z Poznania. Oferuje projektowanie i tworzenie rozwiązań cyfrowych, produktów i aplikacji głównie w języku programowania Python. Zapewnia konsulting IT, zajmuje się sztuczną inteligencją, inżynierią danych, uczeniem maszynowym, testowaniem oprogramowania.

Eksport

Eksport to prawie 100 proc. wartości sprzedaży firmy. W ostatnich latach firma pojawiła się na rynkach Arabii Saudyjskiej, Kanady, Kostaryki, Nigerii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przewaga konkurencyjna

Firma jest jednym z największych europejskich software house’ów specjalizującym się w języku programowania Python, jest w stanie wspierać zarówno start-upy, jak i korporacje w transformacji cyfrowej. Jej przewagą jest całkowita personalizacja i zróżnicowanie usług, a także najwyższa jakość dostarczanego oprogramowania bądź innych rozwiązań cyfrowych. Jej domeną są również DevOps, machine learning, data engineering, react native oraz UX. Dostarcza usługi niezależnie od branży, skali i lokalizacji klienta. W ciągu 17 lat działalności jej interdyscyplinarne zespoły stworzyły wyjątkowe produkty dla klientów, łącząc podejście agile, dobre praktyki, transparentność, świetnej jakości oprogramowanie i nowe technologie.

Wyróżnienie: TenderHut SA

Profil firmy

Firma z Białegostoku. Grupa kapitałowa TenderHut powstała w 2015 r. W jej skład wchodzą spółki zależne: SoftwareHut, Solution4Labs, LegalHut, ProtectHut i ExtraHut. Specjalizuje się w trzech głównych segmentach działalności: 1. usługi informatyczne; 2. dostarczanie, wdrażanie i personalizacja systemów laboratoryjnych (LIMS); 3. usługi prawne oraz sprzedaż dedykowanych rozwiązań informatycznych. W listopadzie br. Grupa przeniosła notowania na główny parkiet GPW.

Eksport

TenderHut jest obecna na 20 rynkach, w tym duńskim, francuskim, niemieckim, szwedzkim, brytyjskim i amerykańskim. Charakteryzują się one sporym popytem na usługi i produkty z sektora IT. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje ekspansję na rynki Singapuru, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Przewaga konkurencyjna

Polscy programiści mają opinię najlepszych na świecie, a polskie firmy są na rynku IT bardzo konkurencyjne. Świadczy o tym również czterokrotna obecność firmy TenderHut w światowych i europejskich rankingach, tj. Financial Times FT1000 Europe czy Top 100 B2B IT Services by Clutch.co.

Holo4Labs (oprogramowanie rzeczywistości mieszanej dla laboratoriów) zdobyło nagrodę podczas finałowej gali konkursu Emerging Europe Leadersʼ Meeting & Awards 2019 w Londynie, w kategorii Najlepsza Innowacyjna Inicjatywa 2019. Microsoft docenił również rozwiązanie, wyróżniając je (dwukrotnie) jako Globalny Finalista w konkursie Mixed Reality Partner of The Year 2021 i 2022. Firma TenderHut została również liderem w kategorii Independent Software Vendor w Polsce podczas konferencji Microsoft ONE 24 października br. w ramach krajowego konkursu Partner of The Year 2022.

Wyróżnienie: FOX FITTINGS sp. z o.o. sp.k.

Profil firmy

Firma z Wilamowic. Skupia się na dostarczaniu rozwiązań przeznaczonych dla sieci zewnętrznych z polietylenu (kształtki elektrooporowe, kształtki doczołowe, zawory kulowe PE, złącza PE/mosiądz, połączenia PE/stal, zgrzewarki elektrooporowe i akcesoria).

Eksport

Rozwiązania Fox dostępne są dla użytkowników w ponad 70 krajach. Firma stale rozszerza zasięg, a jej produkty widzimy nie tylko na półkach największych hurtowni i sieci instalacyjnych, lecz również w rozwiązaniach znaczących inwestycji. W ciągu ostatnich trzech lat produkty firmy zdobyły m.in. tak odległe rynki jak: Argentyna, Australia, Brazylia, Indonezja, Urugwaj. Plany na kolejne trzy lata to Kanada, Meksyk, Nowa Zelandia, Stany Zjednoczone.

Przewaga konkurencyjna

W kontakcie z klientem Fox stawia przede wszystkim na bardzo dobry serwis przed- i posprzedażowy, wsparcie techniczne i dużą elastyczność w szukaniu indywidualnych rozwiązań.

Firma nieustannie udoskonala aktualne i wprowadza nowe produkty do oferty. Skrupulatnie opracowany marketing, podejście do produktu w sposób globalny, nowoczesny i ekologiczny to cechy wyróżniające Foxa. Firma szczyci się tym, że jest jedynym producentem na świecie, którego opakowania są jednorodne i nadają się w całości do recyklingu.

KATEGORIA INWESTOR – MAŁE, ŚREDNIE, DUŻE PRZEDSIĘBIORSTWA

Laureat: Elemental Holding SA

Profil firmy

Firma z Grodziska Mazowieckiego. Specjalizuje się w odzysku metali szlachetnych (w tym platyny, palladu, złota, rodu i wielu innych) w procesie recyklingu odpadów w ramach trzech następujących segmentów biznesowych:

• recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE),

• recyklingu obwodów drukowanych (PCB),

• recyklingu zużytych katalizatorów (SAC). Dodatkowo w ramach działalności w grupie wyróżnia się recykling metali nieżelaznych (non-ferrous).

Inwestycja

Firma w ciągu ostatnich trzech lat zainwestowała w sześciu krajach: Estonii, Malezji, Stanach Zjednoczonych, Turcji, Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Głównym powodem była chęć dywersyfikacji geograficznej i produktowej oraz dalszy rozwój i zwiększenie efektu skali. W ciągu następnych trzech lat firma planuje ekspansję w kolejnych krajach: Brazylii, Chile, Japonii, Kolumbii, Niemczech, Serbii.

Przewaga konkurencyjna

Know-how w zakresie rozwiązań organizacyjnych stosowanych w całej grupie. Skala działalności na całym świecie i sieć zakupowa materiałów do recyklingu.

KATEGORIA EKSPORTER – DUŻE PRZEDSIĘBIORSTWA

Laureat: Sunreef Venture SA

Profil firmy

Firma z Gdańska. Ma 30-letnie doświadczenie w budowie jachtów motorowych i żaglowych.

Eksport

Firma jest obecna na 29 rynkach, na których doceniane jest jej nowatorskie podejście do biznesu jachtowego i zrównoważonego rozwoju. Ma klientów w tak odległych krajach jak: Australia, Chiny, Izrael, Nowa Zelandia, Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie.

W odpowiedzi na rosnący popyt z Bliskiego Wschodu, Azji i Australii Sunreef Yachts otworzy swój pierwszy zagraniczny zakład produkcyjny w Ras Al-Khaimah w ZEA.

Posiadając już dwie lokalizacje budowy katamaranów w Polsce, firma zdecydowała się na rozszerzenie swoich możliwości przemysłowych o nowy obiekt. Inwestując łącznie prawie 30 mln euro, stocznia nabyła teren o powierzchni 65 tys. mkw., na którym w ciągu najbliższych tygodni ruszy budowa pierwszego budynku o powierzchni 13 tys. mkw.

Stocznia rozpocznie produkcję we wrześniu 2023 r. Zatrudni początkowo około 50 osób. Będzie się zajmowała wyłącznie budową luksusowych, wykonywanych na zamówienie katamaranów. W ciągu trzech lat zakład powinien zwiększyć zatrudnienie do 800 osób.

Przewaga konkurencyjna

Nieustanne dążenie do perfekcji zaowocowało powstaniem katamaranów Sunreef Yachts Eco, łączących luksus z najnowocześniejszymi technologiami. Zbudowana została cała gama katamaranów elektrycznych.

Innowacyjność, zrównoważony rozwój i doskonałe rzemiosło są podstawą marki Sunreef Yachts. Do grona klientów stoczni należą m.in. supergwiazda sportu Rafael Nadal oraz mistrzowie Formuły 1 Fernando Alonso i Nico Rosberg.

Sunreef Yachts posiada wiedzę, doświadczenie i zaplecze niezbędne do budowy najwyższej jakości jednostek kompozytowych, wykorzystując najbardziej zaawansowane technologie dostępne w przemyśle stoczniowym. Mieszcząc się w specjalnie przystosowanych halach, posiadając wysoko rozwiniętą infrastrukturę ze wszystkimi niezbędnymi warsztatami i specjalistami oraz bezpośredni dostęp do torów wodnych Portu Gdańskiego i Morza Bałtyckiego, zapewnia doskonałe zarządzanie projektem i koordynację pracowników.

Kluczem do sukcesu stoczni jest bez wątpienia jej niszowa wiedza, zintegrowane możliwości wewnętrzne, w których wszystkie etapy projektowania i produkcji są realizowane na miejscu, wykończenia dostosowane do potrzeb każdego klienta, nieskazitelna jakość oraz stale rozwijająca się oferta jachtów dzięki zaangażowaniu w innowacje. Aby zapewnić właścicielom pełen zakres usług, Sunreef Yachts posiada również własne biuro czarterowe, Sunreef Yachts Charter, Yacht Management oraz serwis techniczny.

Wyróżnienie: Nowy Styl

Profil firmy

Firma z Krosna. Proponuje konstrukcje meblowe do przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej.

Eksport

Firma działa już na 80 rynkach i w kolejnych latach planuje rozszerzenie działalności. W tym celu wdrożyła 28 linii produktowych, wszystkie nastawione na eksport. Stale buduje i rozwija struktury sprzedaży zagranicznej. Tylko w 2022 r. otworzyła trzy nowe showroomy: w Londynie, Zurychu i Paryżu. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych targach branżowych, certyfikuje działalność międzynarodowymi standardami, które umożliwiają współpracę z największymi klientami oraz realizację zamówień publicznych.

Prawie 90 proc. przychodów firmy ze sprzedaży w ostatnich latach pochodzi z eksportu.

Przewaga konkurencyjna

Główną przewagą konkurencyjną Nowego Stylu jest ciągła dywersyfikacja produktów. Z producenta krzeseł Nowy Styl stał się firmą oferującą szeroki zakres rozwiązań do przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej (np. hotele, terminale pasażerskie, obiekty medyczne). Firma współpracuje z cenionymi projektantami, oferując najwyższą możliwą jakość produktów, popartą certyfikatami i nagrodami. Dzięki fabrykom zlokalizowanym w Unii Europejskiej jest blisko swoich klientów, co pozwala realizować zamówienia w konkurencyjnym terminie i zarządzać wszelkimi usługami posprzedażowymi. Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucji może jednocześnie współpracować na kilkunastu rynkach w sposób odpowiedzialny i niewpływający na jakość usług. Każdy rynek traktuje indywidualnie. Wymaga to wyjątkowego podejścia do sprzedaży, bardzo przemyślanego pozycjonowania oraz prezentacji marketingowej produktu.

LIDER ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU – EKOLOGIA

Laureat: Cerrad

Profil firmy

Producent płytek ceramicznych ze Starachowic.

Eksport

Firma jest obecna na 55 rynkach. Zainwestowała ponad 200 mln zł w pionierską technologię – linię produkcyjną, która umożliwi wprowadzenie na rynek nowych, wyjątkowych produktów. Pozwoli też zmniejszyć zapotrzebowanie na surowce – wodę i energię, podnosząc ekonomikę produkcji oraz ograniczając wpływ na środowisko naturalne. Projekt jest odpowiedzią na światowe zmiany klimatyczne oraz rosnące zapotrzebowanie rynkowe na wysokiej jakości płytki ceramiczne przy równoczesnym uwzględnieniu proekologicznego charakteru technologii.

Przewaga konkurencyjna

Przewagę konkurencyjną firmy stanowi:

  • bogate portfolio produktowe (klinkier, gres, podłogi, elewacje, płyty zewnętrzne i tarasowe, płyty wielkoformatowe) często dopasowywane pod lokalne gusta,
  • płytki wielkoformatowe (unikatowe wymiary),
  • wyjątkowy design, bogata paleta kolorystyczna, różnorodne formaty i rodzaje wykończenia powierzchni, doceniane w międzynarodowych konkursach (Red Dot, A Design Award),
  • system zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015,
  • proces kogeneracji – produkcja energii elektrycznej i odzysk ciepła,
  • technologia produkcji oparta na standardzie BAT – Best Available Techniques,
  • flota aut służbowych spełniających wymagania normy Euro 6,
  • zamknięty obieg wody w procesach produkcyjnych i instalacja odzysku wody deszczowej,
  • idea zero waste i ograniczanie strat,
  • rekuperacja i palniki EKO,
  • recykling odpadów,
  • deklaracje REACH.

Wyróżnienie: Elemental Holding

Profil firmy

Firma z Grodziska Mazowieckiego. Specjalizuje się w odzysku metali szlachetnych (w tym platyny, palladu, złota, rodu i wielu innych) w procesie recyklingu odpadów w ramach trzech następujących segmentów biznesowych:

  • recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE),
  • recyklingu obwodów drukowanych (PCB),
  • recyklingu zużytych katalizatorów (SAC). Dodatkowo w ramach działalności w grupie wyróżnia się recykling metali nieżelaznych (non-ferrous).

Inwestycje

Firma w ciągu ostatnich trzech lat zainwestowała w sześciu krajach: Estonii, Malezji, Stanach Zjednoczonych, Turcji, Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Głównym powodem była chęć dywersyfikacji geograficznej i produktowej oraz dalszy rozwój i zwiększenie efektu skali. W ciągu następnych trzech lat firma planuje ekspansję w kolejnych krajach: Brazylii, Chile, Japonii, Kolumbii, Niemczech, Serbii.

Przewaga konkurencyjna

Know-how w zakresie rozwiązań organizacyjnych stosowanych w całej grupie. Skala działalności na całym świecie i sieć zakupowa materiałów do recyklingu.

Wyróżnienie: Nowy Styl

Profil firmy

Firma z Krosna. Proponuje konstrukcje meblowe do przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej.

Eksport

Firma działa już na 80 rynkach i w kolejnych latach planuje rozszerzenie działalności. Dąży do wypracowania modelu biznesowego opartego na gospodarce obiegu zamkniętego. Stopniowo opracowuje nowe usługi, które pozwalają firmom zarządzać wyposażeniem biurowym w sposób bardziej zrównoważony. W działaniach tych kierują się modelem 6 loops of circularity.

W 2021 r. Nowy Styl wdrożył system zarządzania ekoprojektowaniem zgodnie z normą ISO 14006 (environmental management systems – guidelines for incorporating ecodesign). Kluczowe dla ekoprojektowania jest całościowe myślenie o produkcie, czyli uwzględnienie aspektów środowiskowych w całym cyklu jego życia. W procedurach wymogi ekologiczne są sparametryzowane i zdefiniowane na kilku poziomach, spójnie z wymogami legislacyjnymi i wiodącymi certyfikacjami mebli biurowych oraz systemów zarządzania.

Przewaga konkurencyjna

Główną przewagą konkurencyjną Nowego Stylu jest ciągła dywersyfikacja produktowa. Z producenta krzeseł Nowy Styl stał się firmą oferującą szeroki zakres rozwiązań do przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej (np. hotele, terminale pasażerskie, obiekty medyczne). Firma współpracuje z cenionymi projektantami, oferując najwyższą jakość produktów, popartą certyfikatami i nagrodami. Dzięki fabrykom zlokalizowanym w Unii Europejskiej realizuje zamówienia w konkurencyjnym terminie i zarządza wszelkimi usługami posprzedażowymi. Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucji może jednocześnie współpracować na kilkunastu rynkach w sposób odpowiedzialny i niewpływający na jakość usług. Do każdego rynku podchodzi indywidualnie. Wymaga to wyjątkowego podejścia do sprzedaży, bardzo przemyślanego pozycjonowania oraz prezentacji marketingowej produktu.

LIDER ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU – SPOŁECZEŃSTWO

Laureat: Inmed

Profil firmy

Firma z Krępic. Dostarcza urządzenia i wyroby medyczne.

Eksport

Inmed działa na 30 rynkach, oferując projektowanie, sprzedaż i montaż wyrobów medycznych, takich jak instalacje gazów medycznych, szpitalne panele nadłóżkowe, kolumny sufitowe z gazami medycznymi, elektryką na sale operacyjne i intensywnej terapii.

Inmed od początku przywiązywał wielką wagę do działań w zakresie odpowiedzialnego biznesu.

W ostatnich latach:

  • wyposażył stanowiska intensywnej opieki medycznej w szpitalu na Madagaskarze w panele nadłóżkowe oraz sprzęt medyczny,
  • podarował sprzęt medyczny – lampy operacyjne, dozowniki tlenu, dozowniki powietrza, punkty poboru gazów medycznych, skrzynki zaworowo-kontrolne gazów medycznych – budującemu się szpitalowi w Beit Sahour w Palestynie,
  • po wybuchu wojny zorganizował transporty humanitarne do kilkunastu szpitali w Ukrainie, zawożąc sprzęt medyczny, materiały opatrunkowe oraz sanitarne,
  • wraz z Fundacją BGK zrealizował projekt Bronchoskop dla szpitala w Dnipro.

W odpowiedzi na prężne działania firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w 2021 r. powstała Fundacja Inmed Krystyny i Edwarda Karczewskich, przejmując projekty pomocowe spółki.

Przewaga konkurencyjna

Firma przykłada ogromną wagę do jakości oferowanych produktów przy odpowiednio konkurencyjnej cenie na rynkach zagranicznych.

W ofercie posiada produkty wyjątkowe, jakich nie ma w portfolio konkurencja. Klient może liczyć na bardzo zindywidualizowane podejście, co w efekcie daje produkt szyty na miarę. Dużą uwagą objęty jest cały proces obsługi klienta, także etapy posprzedażowe (np. proces reklamacji).

GLOBTROTER

Laureat: Senetic Holding

Profil firmy

Firma z Katowic. Oferuje produkty hardware, software, usługi wdrożeń i konfiguracji oprogramowania, szkolenia.

Eksport

Prowadzi sprzedaż do 134 krajów, gdzie każdego roku rośnie liczba zadowolonych klientów. Najbardziej odległe rynki to: Argentyna, Azerbejdżan, Bahrajn, Botswana, Brazylia, Burkina Faso, Chile, Chiny, Demokratyczna Republika Konga, Dżibuti, Ekwador, Fidżi, Filipiny, Gabon. W ciągu ostatnich trzech lat firma zdobyła 27 nowych rynków.

Jako jedyni w Polsce posiadają najwyższe statusy u trzech czołowych producentów oprogramowania. W 2021 r. firma zyskała tytuł Partnera Roku Firmy Microsoft. Jest platynowym Partnerem Veeam i Principal Partner VMware.

Przewaga konkurencyjna

Senetic jest globalnym dostawcą produktów IT i oprogramowania, oferuje usługi wdrożenia i konfiguracji systemów informatycznych. To właśnie kompleksowa oferta jest jednym z kluczowych czynników przewagi nad konkurencją. Klienci w jednym miejscu mogą zaopatrzyć się w całą infrastrukturę IT i zamówić wdrożenie. Senetic oferuje produkty kilkudziesięciu renomowanych, cenionych, światowych marek. W platformach sprzedażowych firmy można znaleźć ponad 100 tys. produktów. Przewagą firmy Senetic jest także ponad 13-letnie doświadczenie na rynku, niezbędne know-how i umiejętności.

Wyróżnienie: SALESmanago

Profil firmy

Firma z Krakowa. Oferuje system automatyzacji marketingu przeznaczony dla sklepów internetowych oraz firm B2B i B2C.

Eksport

Działalność eksportową prowadzi na 54 rynkach. Największe to Hiszpania oraz Włochy, najbardziej odległy jest Meksyk. W ciągu ostatnich trzech lat firma zaistniała na 30 nowych rynkach.

Przewaga konkurencyjna

Przewagę konkurencyjną firmy stanowi innowacyjność, funkcjonalności platformy i podejście oparte na preferencjach klientów (customer intimacy).

Do firmy dołączył światowej klasy dyrektor z Holandii Auke Grondsma, który objął stanowisko VP of Sales. Rozpoczął wdrożenia wymagane do wykonania kolejnych ekspansji.

CZEMPION CYFROWEGO EKSPORTU

Laureat: Answear.com

Profil firmy

Multibrandowy sklep internetowy z Krakowa. Oferuje odzież, obuwie i dodatki / fashion e-commerce.

Eksport

100 proc. eksportu firmy stanowi e-eksport. Firma jest obecna w 11 krajach, m.in. w Bułgarii, Chorwacji, na Cyprze, w Grecji, Słowenii, Ukrainie czy Węgrzech. Sprzedaż odbywa się przez stronę internetową oraz aplikację mobilną.

Przewaga konkurencyjna

Dopasowanie do potrzeb i gustów klienta, wyselekcjonowane produkty wysokiej jakości oraz wysoki poziom obsługi klienta to atuty firmy.

Wyróżnienie: Spiżarnia sp. z o.o.

Profil firmy

Firma z Lublina. Od ponad 17 lat dostarcza Polakom mieszkającym za granicą produkty, które znają i pamiętają z czasów, kiedy mieszkali w Polsce.

Eksport

Produkty dystrybuowane przez Spiżarnię za pośrednictwem e-commerce można znaleźć na 15 rynkach, z czego największe to: Belgia, Holandia, Irlandia, Wielka Brytania. 100 proc. eksportu spółki stanowi e-eksport. Sprzedaż produktów odbywa się przez innowacyjną platformę sprzedażową B2B oraz aplikację mobilną.

Przewaga konkurencyjna

Ich główne przewagi konkurencyjne:

  • elastyczność i odpowiedź na wszystkie, nawet najbardziej nietypowe potrzeby klientów,
  • własna sieć franczyzowa oraz atrakcyjny program lojalnościowy.
  • WIZJONER EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ

Laureat: Rafał Brzoska

Profil osoby

Polski przedsiębiorca, menedżer, inwestor i mecenas start-upów. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Twórca, założyciel, współwłaściciel i prezes międzynarodowej Grupy Kapitałowej Integer.pl – największej platformy dostaw dla e-commerce.

W 2006 r. założył firmę InPost i zorganizował w Polsce sieć samoobsługowych paczkomatów.

W 2022 r. założył Rafał Brzoska Foundation, której celem jest finansowe i mentorskie wspieranie młodych utalentowanych ludzi.

W ostatnich latach InPost poza rynkiem macierzystym zanotował spore wzrosty w Wielkiej Brytanii i we Francji. W Polsce ma już prawie 19,3 tys. paczkomatów, co oznacza, że 59 proc. mieszkańców naszego kraju ma swój paczkomat InPost w zasięgu 7-minutowego spaceru.

Ważnym krokiem w rozwoju pozycji firmy poza granicami Polski było przejęcie francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. InPost stał się tym samym największą platformą dostaw dla e-commerce w Europie.

Obecnie InpPost przeprowadza rebranding marki Mondial Relay, wprowadzając markę InPost na rynki hiszpański i portugalski, oraz komunikuje nowy wizerunek marki Mondial Relay we Francji i w krajach Beneluksu.

W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext w Amsterdamie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane