Informacje do klientów będą wysyłane SMS-em albo mailem. Zmiany to efekt realizacji strategii Poczty Polskiej, która w obsłudze listów zakłada łączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz coraz większą cyfryzację. Usługa e-awizo będzie działała równolegle z tradycyjnym, „papierowym”, powiadamianiem o przesyłce. Jest bezpłatna. Aby z niej skorzystać, trzeba w placówce pocztowej złożyć stosowną dyspozycję. Od przyszłego roku klienci będą mogli także zgłosić chęć otrzymywania za pośrednictwem internetu zawiadomień o oczekującym na poczcie liście poleconym. Po utworzeniu sobie indywidualnego konta na stronie internetowej Poczty, będzie można monitorować przesyłki, obserwować historię swoich nadań itp.
Elektroniczne awizo
E-awizo, czyli informacja o przesyłce poleconej oczekującej na odebranie oraz elektroniczna informacja o doręczeniu przesyłki — to najnowsza oferta Poczty Polskiej, która co roku dostarcza pół miliarda listów poleconych.