Emitent ma mocną pozycję

Bartosz Ptach
opublikowano: 11-10-2007, 00:00

W branży dystrybucji bezadresowej Integer.pl ma ugruntowaną i dość bezpieczną pozycję lidera. Największy konkurent, Agencja Reklamowa Fibra Hallo, została wcielona w grudniu 2006 r. w szeregi Integera, zwiększając jego udział w rynku o 12 pkt proc. Dynamika rynku w Polsce, uwzględniająca zasadę ostrożnego szacowania zdarzeń niepewnych, wynosi około 10 proc. rocznie.

Kolportaż reklamowy świadczony jest zarówno dużym ogólnopolskim sieciom handlowym (Auchan, Nomi, Leroy Merlin, Tesco), jak i małym lokalnym firmom. Marketing bezpośredni zyskuje na znaczeniu na całym świecie. Udział wydatków na ten cel w całym budżecie marketingowym stale rośnie. Również Polacy dostrzegają w nim coraz więcej zalet. Mimo zwiększającej się liczby internautów i rosnącego znaczenia poczty elektronicznej nie zmniejsza się zainteresowanie tradycyjnymi usługami pocztowymi. Kartki i listy wysyła jeszcze aż 73 proc. ankietowanych przez OBOP Polaków.

Od listopada ubiegłego roku spółka zależna emitenta — InPost — rozpoczęła działalność jako niezależny operator pocztowy. Liberalizacja rynku pocztowego była długo oczekiwana przez Polaków. Okazuje się, że aż siedmiu na dziesięciu ankietowanych popiera obecność konkurencji dla Poczty Polskiej. Według respondentów wpłynie to na podniesienie jakości usług, obniży koszty i przyśpieszy ich świadczenie. Wydaje się, że do pełnej liberalizacji branży spółka nie będzie poddana większej presji konkurencyjnej. Otwarcie rynku ma nastąpić w 2013 r. i dopiero wówczas można oczekiwać wejścia zagranicznych koncernów. Polska będzie miała o dwa lata więcej czasu niż większość krajów Wspólnoty (skorzysta z dodatkowego dwuletniego okresu przejściowego), by lepiej przygotować się do walki konkurencyjnej. To na pewno pomoże Integerowi. Bariery wejścia na rynek są wysokie, więc konkurencja ze strony polskich podmiotów jest obecnie mało prawdopodobna.

Ugruntowana pozycja Integera oraz rosnące zainteresowanie narzędziami direct marketingu powinny przełożyć się na stabilny wzrost w przyszłości. Warunkiem rozwoju na rynku usług pocztowych jest solidne i owocne wykorzystanie okresu przejściowego, w którym spółka powinna przygotowywać się do walki z zagranicznymi konkurentami.

Bartosz Ptach

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartosz Ptach

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu