Polska firma inwestuje w spółkę, która sprzedaje markowe ciuchy w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie.
Empik Media & Fashion (EM&F), który sprzedaje towary ponad 40 międzynarodowych marek, powiększa portfel. Wczoraj zawarł warunkową umowę o inwestycję z zarejestrowaną na Cyprze firmą Maratex.
— Należy do niej 58 sklepów franczyzowych z modą europejskich marek w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. Ma podobny model działania do naszej spółki Ultimate Fashion — mówi Katarzyna Górecka z EM&F.
Ultimate Fashion prowadzi sklepy z ubraniami Mexx, Mango i butami Aldo.
EM&F kupi 43,3 proc. udziałów Marateksu, dających prawo do 51 proc. głosów. Zapłaci 16,8 mln EUR. Cena będzie skorygowana w zależności od wyniku finansowego Marateksu na koniec roku. Zarząd EM&F zastrzega, że transakcja może nie dojść do skutku. Zależy to m.in. od uzyskania przez Empik zgody rosyjskiego urzędu antymonopolowego.