Czytasz dzięki

Enel-Med chce pozyskać inwestora finansowego

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 26-08-2005, 20:13

Centrum Medyczne Enel-Med chce na początku 2006 roku pozyskać inwestora finansowego lub branżowego, aby podwoić sprzedaż, a dopiero w drugiej połowie przyszłego roku przeprowadzić publiczną ofertę i wejść na warszawską giełdę - poinformował w piątek dyrektor generalny Enel-Medu Adam Rozwadowski. Wcześniej firma planowała debiut na GPW na przełomie 2005 i 2006 roku.

Centrum Medyczne Enel-Med chce na początku 2006 roku pozyskać inwestora finansowego lub branżowego, aby podwoić sprzedaż, a dopiero w drugiej połowie przyszłego roku przeprowadzić publiczną ofertę i wejść na warszawską giełdę - poinformował w piątek dyrektor generalny Enel-Medu Adam Rozwadowski. Wcześniej firma planowała debiut na GPW na przełomie 2005 i 2006 roku.   

"Prowadzimy obecnie rozmowy z potencjalnym inwestorami zarówno finansowymi jak i branżowymi. Nie chcielibyśmy jednak oddawać kontroli nad firmą. Najkorzystniejszym wyjściem byłoby inwestor finansowy, który wszedłby z udziałem mniejszościowym. Wówczas zachowując kontrolę nad spółką, mielibyśmy środki na program rozwojowy" - powiedział.

Dyrektor szacuje potrzeby inwestycyjne Enel-Medu na około 30 mln zł. "Mamy program rozwoju w Polsce przychodni z centrami diagnostycznymi sprofilowanymi na szybką diagnostykę onkologiczną, neurologiczną i kardiologiczną wraz ze stomatologią. Wybraliśmy już konkretne miasta. Są to: Poznań, Wrocław, Kraków oraz Trójmiasto" - powiedział Rozwadowski.

Dodał, że jeśli Enel-Med pozyska fundusze od inwestora na otworzenie tych przychodni, środki z oferty publicznej może przeznaczyć na dalszy rozwój.

Enel-Med jest firmą rodzinną, powstałą 12 lat temu. Spółka rozpoczęła działalność na rynku medycznym od usług stomatologicznych.  Obecnie należy do niej kilkanaście gabinetów stomatologicznych oraz pięć przychodni, zakład diagnostyki obrazowej i szpital w Warszawie. Firma obsługuje miesięcznie około 15 tys. pacjentów.

Centrum Medycznego Enel-Med prognozuje w tym roku zwiększenie przychodów ze sprzedaży do 45,3 mln zł z 33,4 mln rok wcześniej zł oraz wzrost zysku netto do 12 proc. sprzedaży z 10,9 proc. sprzedaży przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane