Erbud na zakupach

ANP
opublikowano: 02-10-2009, 00:00

Spółka dokupiła udziały w zależnej firmie deweloperskiej. Sięgnie też po spółkę energetyczną.

Spółka dokupiła udziały w zależnej firmie deweloperskiej. Sięgnie też po spółkę energetyczną.

Erbud podpisał przedwstępną umowę zakupu 25 proc. udziałów w firmie deweloperskiej Budlex za 25 mln zł, w której posiadał już 75 proc.

— Do tej pory Budlex działał na rynkach toruńskim i bydgoskim. Zdecydowaliśmy o ogólnopolskim rozwoju firmy w branży deweloperskiej. Chcemy, by weszła m.in. do Warszawy, Poznania czy Wrocławia. Poza tym nie będzie skupiać się wyłącznie na segmencie mieszkaniowym, lecz również na budowie centrów handlowych, biurowców i szpitali — mówi Dariusz Grzeszczak, prezes Erbudu.

W 2008 r. Budlex sprzedał 400 mieszkań, a jego zysk wyniósł 13,8 mln zł.

— W tym roku Budlex powinien sprzedać około 250 lokali. Spółka dysponuje bankiem ziemi, na którym może zbudować jeszcze 60 tys. mkw. powierzchni użytkowej mieszkań. Nie obawiam się o popyt na mieszkania, zwłaszcza że banki złagodziły politykę udzielania kredytów osobom fizycznym — dodaje Dariusz Grzeszczak.

W tym roku najwięcej przychodów grupy ma pochodzić z segmentu budowy centrów handlowych i użyteczności publicznej.

— Portfel zleceń opiewa na ponad 1 mld zł. To bezpieczny poziom zamówień, którego plusem jest duża dywersyfikacja. Chcemy utrzymać marżę netto na poziomie 4-5 proc. W najbliższych miesiącach spodziewam się podpisać co najmniej trzy umowy o wartości między 100 a 300 mln zł każda. To prywatne inwestycje, m.in. projekt biurowy i mieszkaniowy — ujawnia prezes Erbudu.

Podtrzymał plan akwizycji lokalnej spółki z branży energetycznej. Ma do niej dojść do końca 2010 r.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane