Erdogan zaprezentował pierwszy turecki samochód elektryczny

  • PAP
opublikowano: 27-12-2019, 21:38

Prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan zaprezentował w piątek pierwszy w pełni wyprodukowany w kraju samochód elektryczny. Na uroczystości zapowiedziano produkcję do 175 tys. sztuk rocznie w ramach projektu, który w ciągu 13 lat ma kosztować 3,7 mld dolarów.

Budowa krajowego samochodu to długoterminowy cel prezydenta Erdogana i jego partii AKP będący demonstracją rosnącej potęgi gospodarczej państwa.

Przemawiając podczas ceremonii prezentacji, turecki przywódca powiedział, że jego kraj dąży nie tylko do sprzedaży samochodu na rynku wewnętrznym, ale chce również, by został marką globalną. „Wszyscy jesteśmy świadkami 60-letniego marzenia Turcji, które staje się rzeczywistością” - powiedział. „Kiedy zobaczymy ten samochód na drogach na całym świecie, osiągniemy nasz cel” - dodał.

Po jego przemówieniu na scenie pojawił się czerwony model SUV i szary sedan opatrzone logo TOGG - konsorcjum, które będzie je produkować. Docelowo wyprodukowanych zostanie pięć modeli nowego samochodu w ciągu 15 lat - zapowiedział dyrektor generalny TOGG.

Tureckie media podają, że SUV został zaprojektowany przez włoską firmę Pininfarina, która projektowała też modele dla Ferrari i kalifornijskiego producenta luksusowych samochodów elektrycznych Karma.

Erdogan zapowiedział, że infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych będzie gotowa w całym kraju do 2022 roku. Rząd zagwarantował również zakup 30 tys. pojazdów do 2035 roku oraz ulgi podatkowe dla producenta. Fabryka zostanie zbudowana do 2021 roku w prowincji Bursa i będzie zatrudniać 4,3 tys. osób.

Konsorcjum, zwane Turecką Grupą Inicjatyw Motoryzacyjnych (TOGG), zostało utworzone w połowie 2018 roku przez pięć grup przemysłowych: Anadolu Group, BMC, Kok Group, operatora telefonii komórkowej Turkcell i Zorlu Holding. Dyrektorem generalnym TOGG jest były dyrektor Bosch Gurcan Karakas, a dyrektorem operacyjnym jest Sergio Rocha, były dyrektor generalny General Motors Korea.

Turcja jest już dużym eksporterem do Europy samochodów produkowanych w kraju przez takie firmy, jak Ford, Fiat Chrysler, Renault, Toyota i Hyundai.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane