Etyka w praktyce

WOJCIECH JASIŃSKI, prezes PKN Orlen
opublikowano: 12-11-2017, 22:00

W przygotowanym przez nas raporcie dotyczącym wyzwań na drodze do Gospodarki 4.0 wskazujemy, że obok tradycyjnych czynników ryzyka w biznesie, takich jak cykle koniunktury gospodarczej lub presja cenowa ze strony konkurencji, pojawiają się nowe, związane z redefinicją roli konsumenta we współczesnym świecie.

Indywidualna percepcja, wzmacniana przez rozwijające się sieci społecznościowe, coraz silniej oddziałuje na decyzje konsumenckie i inwestycyjne. W szczególności młode pokolenie, korzystając z usług oraz produktów konkretnych firm, zwraca uwagę na to, czy przyświeca im pewna idea, filozofia działania. Ma to niebagatelne znaczenie nie tylko w kontekście sprzedażowym. Ta sprawa jest szalenie istotna z punktu widzenia możliwości pozyskiwania przez przedsiębiorstwa jak najlepszych pracowników. Zatem zarówno otoczenie, jak i sami pracownicy coraz uważniej przyglądają się firmom. Jeśli dodamy do tego regulacje mające na celu zwiększanie przejrzystości ich funkcjonowania, kierowanie się wartościami etycznymi w biznesie nabiera nowego wymiaru.

Z tego też względu takie inicjatywy, jak plebiscyt „Pulsu Biznesu", zasługują na uznanie i docenienie. Pomimo że temat etyki w biznesie na dobre zagościł w ostatnich latach w głównym nurcie publicznej dyskusji, to ciągle stanowi on obszar niezwykle inspirujący, pobudzający do przemyśleń i działań. W dzisiejszym świecie, charakteryzującym się często skomplikowanymi strukturami i modelami biznesowymi, nie wystarczy, że osoby pełniące kluczowe funkcje w przedsiębiorstwach będą zachowywały się etycznie. Istotne jest, aby cała firma gwarantowała w tym zakresie zachowanie jak najwyższych standardów. Żeby to osiągnąć, każda organizacja musi wiedzieć, w jaki sposób budować relacje zewnętrzne i wewnętrzne, a także jak mają postępować jej pracownicy. W tym kontekście szczególną pozycję zajmują menedżerowie, których roli nie sposób przecenić. Muszą być świadomi i wiedzieć, w jaki sposób w praktyce dzielić się doświadczeniami oraz jak wpływać na innych pracowników. Dyskutując na te tematy warto odwołać się do wiedzy i doświadczeń zewnętrznych ekspertów. Konkurs Etyczna Firma jest do tego doskonałą okazją.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WOJCIECH JASIŃSKI, prezes PKN Orlen

Polecane