Uczciwość - wartość uniwersalna

Zapraszam Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”
opublikowano: 12-11-2017, 22:00

W biznesie, jak w każdej innej dziedzinie życia, pojawiają się sezonowe mody. W ostatnim okresie powtarzanymi niemal przy każdej okazji słowami są „innowacyjność” i „start-up”.

 Są jednak wartości, które niezależnie od okresowych mód pozostają na topie i stanowią fundament działalności najlepszych firm. Jedną z najistotniejszych jest etyczne postępowanie. W Polsce jego znaczenie w biznesie rosło wraz z upływem czasu i cywilizowaniem się młodej gospodarki rynkowej. Nie będzie chyba błędem stwierdzenie, że przynajmniej od kilku lat etyczne postępowanie ma u nas taką samą wagę jak w najbardziej rozwiniętych krajach Europy. Dostrzegając wzrost znaczenia etyki w działalności firm, „Puls Biznesu” wraz z partnerami — PwC i PKN Orlen — już po raz czwarty organizuje ranking „Etyczna firma”.

TYTUŁ DLA NAJLEPSZYCH: W ubiegłorocznej edycji konkursu o tytuł Etycznej Firmy ubiegały się 74 przedsiębiorstwa. To o prawie 20 więcej niż rok wcześniej. Po podsumowaniu punktacji laury uzyskało 15 firm.
Fot. Marek Wiśniewski

Jego celem jest promowanie firm postępujących etycznie wobec klientów, kooperantów i pracowników, a także angażujących się społecznie, i to zarówno w inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności, jak też przedsięwzięcia o charakterze globalnym. Chcemy, aby ten konkurs przyczyniał się do propagowania kultury i podnoszenia standardów prowadzenia biznesu w sposób przejrzysty, z poszanowaniem najwyższych norm etycznych. Zwiększająca się z roku na rok liczba firm zgłaszanych do udziału w naszym rankingu pozwala wierzyć, że rośnie jego popularność, ale przede wszystkim zwiększa się świadomość przedsiębiorców co do znaczenia norm etycznych we współczesnym biznesie. Optymizmem napawa także to, że laureaci poprzednich edycji konkursu reprezentują bardzo zróżnicowane branże: od sektora usług finansowych przez budownictwo, logistykę aż po przemysł. Świadczy to o tym, że przestrzeganie norm etycznych, szacunek wobec partnerów biznesowych, stosowanie zasad uczciwej konkurencji, budowa wewnętrznego zaufania i dobrych relacji między pracownikami, odpowiedzialność za zobowiązania, walka z oszustwami czy patologiami i angażowanie się w działalność na rzecz różnych grup interesariuszy są doceniane i upowszechniane niezależnie od branży. Zachęcam więc do udziału w rankingu „Etyczna firma”. Bezpłatne zgłoszenia do konkursu przyjmujemy do 22 grudnia. Szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy są na stronie: etycznafirma.pb.pl.

Tak wybierzemy laureatów

Uczestniczące w konkursie firmy wypełnią ankietę, dotyczącą ich działań związanych z etycznym wymiarem funkcjonowania organizacji, takich jak: zarządzanie reputacją, system zarządzania etyką, ład korporacyjny czy społeczna odpowiedzialność biznesu. PwC dokona przeglądu jakościowego zgłoszonych aplikacji według przyjętych kryteriów oceny i przygotowuje zestawienie firm etycznych. Na zakończenie projektu, podczas uroczystej kolacji, zostaną wręczone nagrody.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zapraszam Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Polecane