Warto chwalić się rzetelnością i przestrzeganiem zasad

ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska
opublikowano: 12-11-2017, 22:00

W Konkursie Etyczna Firma już od czterech lat wyróżniamy i nagradzamy te przedsiębiorstwa, dla których etyka jest kluczowym i nieodzownym elementem ich funkcjonowania na rynku.

 PwC po raz kolejny zostało partnerem merytorycznym tej inicjatywy. W trakcie tych kilku edycji na stałe wpisała się ona w krajobraz polskiego biznesu. Celem PwC jest budowanie społecznego zaufania i rozwiązywanie kluczowych problemów, dlatego z duża odpowiedzialnością podejmujemy się promowania właściwych postaw w polskiej gospodarce i dbania o jej jakość.

Współtworząc konkurs Etyczna Firma zależało nam, aby stworzyć metodykę, która promuje uczciwość i przejrzystość w biznesie oraz praktyki faktycznie zasługujące na szacunek i uznanie innych, będące także wzorem do naśladowania dla pozostałych. Laureaci konkursu udowadniają, że warto być uczciwym, a etyka i szeroko pojęty compliance mogą istotnie wzmocnić sukces biznesowy.

Tak jak w poprzednich edycjach konkursu, do udziału w nim zachęcamy i zapraszamy jak najszersze grono firm działających w Polsce — niezależnie od wielkości zatrudnienia, rodzaju działalności, kapitału zakładowego, czy zysków generowanych przez firmę.

Jednocześnie, wychodząc naprzeciw postulatom uczestników edycji poprzednich, szczególną uwagę chcielibyśmy poświęcić firmom z sektora MŚP. Jako organizatorzy i partnerzy za cel postawiliśmy sobie przybliżenie kwestii etyki i przeciwdziałania nieprawidłowościom firmom małym i średnim, często rodzinnym, działającym lokalnie. Mowa tu o przedsiębiorstwach, w których z racji rozmiaru biznesu nie ma potrzeby wdrażania zaawansowanych rozwiązań etycznych, a które swoją codzienną działalnością dowodzą, że mogą być i często są wzorem do naśladowania.

Niezmiennie zależy nam na eksponowaniu najbardziej etycznych firm oraz nagradzaniu ich zaangażowaniaw tworzenie i wzmacnianie etycznych standardów obowiązujących w polskiej przestrzeni społeczno-gospodarczej. Dlatego w tegorocznej edycji konkursu będziemy nagradzali przedsiębiorstwa w trzech kategoriach. Obok tradycyjnego wyróżnienia „Etyczna Firma”, będziemy chcieli wręczyć nagrody „Etyczna Firma MŚP”, a także przyznać tytuł „Super Etyczna Firma” tym przedsiębiorstwom, które laury konkursowe zdobywały w każdej z poprzednich edycji.

Dla uczestników przygotowaliśmy kwestionariusz złożony z 40 pytań, które powstały w oparciu o najlepsze praktyki rynkowe oraz rozwiązania rekomendowane przez światowych liderów w promocji etyki i przeciwdziałaniu nadużyciom w biznesie.

Wzmocnieni pozytywnym odbiorem dotychczasowego podejścia do potwierdzania poprawności wypełnianych ankiet — w tym roku jeszcze bardziej go usprawniamy. Stawiamy na wykorzystanie nowoczesnych technik analizy danych, które przyśpieszą proces oraz dużą interakcję z Państwem. Podczas spotkań z przedstawicielami firm będziemy rozmawiać o praktykach i stosowanych rozwiązaniach. Będziemy też mogli podzielić się naszą wiedzą, jak radzić sobie z największymi wyzwaniami związanymi z praktykowaniem etycznego biznesu.

Jeszcze raz zapraszam do udziału w konkursie Etyczna Firma i życzę Państwu powodzenia w tegorocznej edycji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska

Polecane