Warto chwalić się rzetelnością i przestrzeganiem zasad

ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska
12-11-2017, 22:00

W Konkursie Etyczna Firma już od czterech lat wyróżniamy i nagradzamy te przedsiębiorstwa, dla których etyka jest kluczowym i nieodzownym elementem ich funkcjonowania na rynku.

 PwC po raz kolejny zostało partnerem merytorycznym tej inicjatywy. W trakcie tych kilku edycji na stałe wpisała się ona w krajobraz polskiego biznesu. Celem PwC jest budowanie społecznego zaufania i rozwiązywanie kluczowych problemów, dlatego z duża odpowiedzialnością podejmujemy się promowania właściwych postaw w polskiej gospodarce i dbania o jej jakość.

Współtworząc konkurs Etyczna Firma zależało nam, aby stworzyć metodykę, która promuje uczciwość i przejrzystość w biznesie oraz praktyki faktycznie zasługujące na szacunek i uznanie innych, będące także wzorem do naśladowania dla pozostałych. Laureaci konkursu udowadniają, że warto być uczciwym, a etyka i szeroko pojęty compliance mogą istotnie wzmocnić sukces biznesowy.

Tak jak w poprzednich edycjach konkursu, do udziału w nim zachęcamy i zapraszamy jak najszersze grono firm działających w Polsce — niezależnie od wielkości zatrudnienia, rodzaju działalności, kapitału zakładowego, czy zysków generowanych przez firmę.

Jednocześnie, wychodząc naprzeciw postulatom uczestników edycji poprzednich, szczególną uwagę chcielibyśmy poświęcić firmom z sektora MŚP. Jako organizatorzy i partnerzy za cel postawiliśmy sobie przybliżenie kwestii etyki i przeciwdziałania nieprawidłowościom firmom małym i średnim, często rodzinnym, działającym lokalnie. Mowa tu o przedsiębiorstwach, w których z racji rozmiaru biznesu nie ma potrzeby wdrażania zaawansowanych rozwiązań etycznych, a które swoją codzienną działalnością dowodzą, że mogą być i często są wzorem do naśladowania.

Niezmiennie zależy nam na eksponowaniu najbardziej etycznych firm oraz nagradzaniu ich zaangażowaniaw tworzenie i wzmacnianie etycznych standardów obowiązujących w polskiej przestrzeni społeczno-gospodarczej. Dlatego w tegorocznej edycji konkursu będziemy nagradzali przedsiębiorstwa w trzech kategoriach. Obok tradycyjnego wyróżnienia „Etyczna Firma”, będziemy chcieli wręczyć nagrody „Etyczna Firma MŚP”, a także przyznać tytuł „Super Etyczna Firma” tym przedsiębiorstwom, które laury konkursowe zdobywały w każdej z poprzednich edycji.

Dla uczestników przygotowaliśmy kwestionariusz złożony z 40 pytań, które powstały w oparciu o najlepsze praktyki rynkowe oraz rozwiązania rekomendowane przez światowych liderów w promocji etyki i przeciwdziałaniu nadużyciom w biznesie.

Wzmocnieni pozytywnym odbiorem dotychczasowego podejścia do potwierdzania poprawności wypełnianych ankiet — w tym roku jeszcze bardziej go usprawniamy. Stawiamy na wykorzystanie nowoczesnych technik analizy danych, które przyśpieszą proces oraz dużą interakcję z Państwem. Podczas spotkań z przedstawicielami firm będziemy rozmawiać o praktykach i stosowanych rozwiązaniach. Będziemy też mogli podzielić się naszą wiedzą, jak radzić sobie z największymi wyzwaniami związanymi z praktykowaniem etycznego biznesu.

Jeszcze raz zapraszam do udziału w konkursie Etyczna Firma i życzę Państwu powodzenia w tegorocznej edycji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADAM KRASOŃ, prezes PwC Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Warto chwalić się rzetelnością i przestrzeganiem zasad