Firma jest liderem krajowego rynku autobusów. Jednak to Ukraina i Dubaj pozwalają myśleć o prawdziwym rozwoju.
Firma Solaris Bus & Coach zamierza w tym roku wyprodukować minimum 1000 autobusów. Krzysztof Olszewski. szef spółki, nie wyklucza jednak, że plan może zostać zwiększony o 200-500 sztuk. W 2002 r. spółka sprzedała 243 autobusy, w 2007 r. — już 702. Z tego 302 (w tym trzy trolejbusy) trafiły na rynek krajowy, na którym Solaris nie ma sobie równych. Myśli prezesa od dawna przyciąga jednak eksport. Główny rynek do tej pory stanowiły Niemcy.
— Kończymy prace nad utworzeniem spółki Solaris Ukraina. W związku z organizacją EURO 2012 będzie duży wzrost popytu na środki komunikacji publicznej — mówi Krzysztof Olszewski.
Szanse na wzrost stwarza też Dubaj, gdzie w czerwcu Solaris dostarczy ostatnie autobusy z 225 zamówionych. Niedługo weźmie tam udział w przetargu na 1616 pojazdów.
Kolejne wyzwanie to produkcja tramwajów. Solaris nie jest na tym rynku zupełnym nowicjuszem. W konsorcjum trzech firm pod przewodnictwem Bombardiera sprzedał już 24 tramwaje dla Krakowa i 3 dla Gdańska.
Przychody spółki w 2007 r. wyniosły 714 mln zł wobec 542 mln zł rok wcześniej. Zysków Solaris nie ujawnia.