Eurobank przystąpił do natarcia

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 05-07-2007, 00:00

Eurobank nieco przycichł, a teraz znów pokazuje pazurki. Wprowadza nowe kredyty, podpisuje nowe umowy i buduje sieć.

Eurobank nieco przycichł, a teraz znów pokazuje pazurki. Wprowadza nowe kredyty, podpisuje nowe umowy i buduje sieć.

Kredyty oferowane przez Eurobank, jeden z najmniejszych banków detalicznych na rynku, idą jak burza. Dlatego spółka już dziś myśli o podniesieniu prognozy wyniku netto.

Plan finansowy…

— Na początku roku prognozowaliśmy, że tegoroczny zysk będzie na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, czyli nieco ponad 86 mln zł. Już w pierwszym kwartale zrealizowaliśmy ponad 34 mln zł zysku netto, wobec 7,1 mln zł w roku ubiegłym, i trend wzrostowy jest utrzymywany — mówi Wojciech Humiński, wiceprezes Eurobanku.

Zgodnie z założeniami, suma bilansowa spółki miała wzrosnąć z 3 mld zł na koniec 2006 r. do 5,2 mld zł na koniec obecnego. Na zakończenie pierwszego kwartału aktywa banku wyniosły 3,1 mld zł.

— Dobry wynik finansowy to rezultat bardzo dynamicznego przyrostu kredytów gotówkowych we wszystkich segmentach klientów — tłumaczy Wojciech Humiński.

…i produktowy

W celu zwiększenia sprzedaży w tym roku bank zaoferował konsolidacyjny kredyt gotówkowy. Wprowadził także pierwsze niezwiązane z żadnym kredytem ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, które w razie problemów ma zapewnić klientom spłatę bieżących zobowiązań. 

— W drugiej połowie roku także chcemy wprowadzić kilka nowych produktów. Między innymi przygotowujemy z jednym z dużych partnerów kredytową kartę co-brandową. Rozmawiamy również z kolejnymi funduszami inwestycyjnymi o sprzedaży ich produktów w naszej sieci. Chcemy wprowadzić również nowe fundusze, w tym zagraniczne, Allianz TFI, z któ- rym obecnie współpracuje- my — wyjaśnia Wojciech Humiński.

Eurobank rozpoczął także w sieci Allianza testy kredytu na ubezpieczenie samochodu. Zamiast płacić kwotę w jednej lub dwóch ratach, klient może ją sobie rozłożyć na cały rok. Produkt ma być stopniowo rozwijany.

Ten rok to także inwestycje w sieć. Własną bank zamierza zwiększyć do 250 placówek. Obecnie ma nieco ponad 220. Ponadto ruszył z pierwszymi placówkami franczyzowymi. Na razie jest ich 6, ale do końca roku ma być 30. Otwierane są w małych miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu