Przychody właściciela sieci hurtowni i marketów wzrosły o 5 proc. do 7 mld zł, a EBITDA o 2,7 proc. do 225,1 mln zł.
Narastająco po trzech kwartałach przychody wynoszą 19,1 mld zł (+2,8 proc.), EBITDA 561,7 mln zł (+0,9 proc.), a zysk netto 12,7 mln zł (-55 proc.).
Sprzedaż segmentu hurtowego Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2020 r. sięgnęła 5,26 mld zł (+3,4 proc. r/r), a EBITDA tego segmentu wyniosła 185 mln zł (+7,4 proc. r/r).
– Silnym wsparciem przychodów w hurcie była sprzedaż do niezależnych sklepów oraz franczyzobiorców, a także dynamiczny wzrost sprzedaży papierosów i produktów impulsowych. Wzrosty te z nawiązką zrekompensowały niższą sprzedaż w formacie Eurocash Gastronomia, który zaopatruje restauracje i hotele, mocno odczuwające skutki epidemii, a także spadek wynikający z zakończonego w poprzednim roku kontraktu z Orlenem – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
– Trzeci kwartał był również kolejnym z rzędu, w którym odnotowaliśmy rekordową sprzedaż za pośrednictwem platformy eurocash.pl. Zamówienia on-line stanowiły już 31 proc. łącznej sprzedaży w segmencie hurtowym (nie uwzględniając formatu Cash & Carry) – podkreślił Jacek Owczarek.
Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale br. wyniosła 1,58 mld zł (+3,5 proc. r/r), a EBITDA tego segmentu wyniosła ponad 76 mln zł (wobec 79 mln zł przed rokiem).
– Motorem wzrostu przychodów w detalu była głównie sprzedaż realizowana przez sklepy franczyzowe Delikatesy Centrum. Znaczący wzrost zanotowały także saloniki prasowe Inmedio, które w trzecim kwartale odbudowały sprzedaż po okresie ograniczeń w funkcjonowaniu galerii handlowych, obowiązujących od marca do maja – wskazał Jacek Owczarek.
Sprzedaż segmentu Projekty w trzecim kwartale 2020 r. przekroczyła 100 mln zł i była o 268 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2019 r. Ten skokowy wzrost wynika przede wszystkim z odkupienia przez Eurocash w czerwcu br. większościowego pakietu akcji Frisco, w związku z czym począwszy od trzeciego kwartału br. Grupa konsoliduje 100% wyników czołowego polskiego e-supermarketu.
– Przychody Frisco w omawianym okresie wyniosły ponad 50 mln zł i były ponad dwukrotnie wyższe niż w trzecim kwartale 2019 r. Taki poziom sprzedaży oznacza osiągnięcie przez Frisco progu rentowności na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) – wskazał Jacek Owczarek.