Eurofilms rośnie na eksporcie

Sebastian Gawłowski
09-05-2007, 00:00

W tym roku giełdowa firma skupi się

na połączeniu z Ergisem, głównym udziałowcem

Jeden z największych, krajowych producentów folii stretch opublikował dobre wyniki z pierwszego kwartału. Dzięki raportowi kurs Eurofilms zwyżkował w trakcie sesji nawet 8 proc. i znajduje się ponownie na wysokości historycznego maksimum. Na zamknięciu za walor płacono 7,00 zł.

Przychody ze sprzedaży spółki zwiększyły się o połowę w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż wyniosła 36,34 mln zł, wobec 24,3 mln zł rok wcześniej. Eurofilms może szczególnie pochwalić się ponaddwukrotnym wzrostem sprzedaży eksportowej. Była to jedna z zapowiedzi przy ubiegłorocznej ofercie publicznej. Przy stabilnym podziale krajowego rynku folii pozyskanie zagranicznych odbiorców miało być impulsem do poprawy wyników firmy. Eurofilms spełnia swoje obietnice. Udział eksportu w całkowitej sprzedaży zwiększył się do 35,6 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 111 proc., do 2,47 mln zł. Tymczasem zysk netto sięgnął 1,71 mln zł, wobec 0,74 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o ponad 130 proc.

Motorem napędowym wyników Eurofilms jest sprzedaż folii stretch. Wzrosła ona ponad 54 proc., co jest m.in. skutkiem zwiększenia mocy produkcyjnych do 27 tys. ton. Sfinansowała to oferta akcji z 2006 r. Ceny jednostkowe tego produktu pozostały na tych samych poziomach co rok temu. Spółka rozpoczęła też dystrybucję taśm PET. Ma to na celu pozyskanie odbiorców przed planowanym na połowę tego roku rozpoczęciem produkcji nowego asortymentu.

W prospekcie emisyjnym firma szacowała, że w tym roku wypracuje 8,1 mln zł zysku netto przy przychodach 154,3 mln zł. Prognoza ta nie uwzględniała przychodów i zysków z produkcji taśm PET (rusza na początku lipca) oraz zaplanowanej na przełom drugiego i trzeciego kwartału fuzji ze Ergisem. Spółka zapowiada, że te szacunki zostaną przekroczone. Ubiegłoroczne przychody Ergisu sięgnęły 180 mln zł, a zysk netto około 7 mln zł. Połączenie ma na celu utworzenie firmy będącej największym producentem folii i jednym z największych podmiotów przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o łącznych przychodach rocznych 330 mln zł. W zamian za przeniesienie całego majątku Ergisa na emitenta, Eurofilms wyemituje 31,28 mln akcji nowej emisji.

Najpopularniejszy wskaźnik P/E dla Eurofilms wynosi 19,32. Tymczasem średnia dla zyskownych spółek giełdowego sektora chemicznego wynosi 22,5. Przy dotychczasowych prognozach finansowych na koniec tego roku szacunkowe P/E wynosi jedynie 15,5.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Eurofilms rośnie na eksporcie