Ubezpieczyciel, który kojarzy się głównie z polisami dodawanymi do produktów bankowych, od stycznia do czerwca zebrał 785 mln zł składki i wypracował 47,8 mln zł zysku netto. Co prawda jego przypis jest niższy niż rok temu, ale należy pamiętać, że w ostatnich kwartałach cały rynek życiowy zaliczył nurka. Nie inaczej było w Europie. Spółka życiowa zebrała 412 mln zł składek wobec ponad 800 mln zł rok temu.
Znacznie lepiej poradziło sobie towarzystwo majątkowe. Pierwszą połowę roku zamknęło przypisem wysokości 373 mln zł, czyli blisko o 20 proc. wyższym niż rok temu. To pierwszy powód władz spółki do zadowolenia. Drugim jest to, że Europa coraz lepiej radzi sobie poza własnym matecznikiem. Od dwóch lat szuka przychodów poza sektorem bankowym i ta strategia zaczyna przynosić efekty.
Głównym źródłem wzrostu majątkowej Europy w tym roku są polis dla małych i średnich przedsiębiorców. To nowy biznes, który powoli staje się znakiem rozpoznawczym ubezpieczyciela. Spółka sprzedaje takie produkty jak: ubezpieczenia od utraty zysku, ubezpieczenia na wypadek utraty stabilności finansowej czy ubezpieczenia ochrony prawnej.
Nowością natomiast jest sprzedaż polis życiowych za pośrednictwem firm leasingowych. Do tej pory branża ubezpieczeniowa oferowała w tym kanale polisy majątkowe, przede wszystkim komunikacyjne. W tym roku Europa rozpoczęła sprzedaż produktów życiowych, głównie dla osób najmujących samochody. Dzięki temu siedmiokrotnie zwiększyła składki zbierane w tym kanale.
Polisy życiowe dla leasingu to jeden z dwóch czynników, dzięki którym Europie chociaż częściowo udało się zasypać dziurę w „życiówce”. Drugim jest wzrost sprzedaży produktów strukturyzowanych.
- Wysoki przypis w tym segmencie to rezultat współpracy z partnerami dystrybuującymi nasze produkty. Pracujemy nad dywersyfikacją zarówno kanałów dystrybucji, jak i produktów. Oferujemy nowe sposoby inwestowania oraz udoskonalamy ubezpieczenia tak, aby były prostsze i bardziej zrozumiałe dla klienta – twierdzi Jacek Podoba, prezes grupy Europa.
Ubezpieczyciel szuka także szansy na wzrosty w internecie. Przez sieć sprzedaje już polisy inwestycyjne, turystyczne oraz nieruchomości. Nawiązał także współpracy z firmami, sprzedającymi polisy w internecie.
