Eurotel chce zwiększyć sieć punktów sprzedaży

Internet Securities
29-12-2006, 11:25

Dystrybutor produktów i usług Polskiej Telefonii Cyfrowej planuje zwiększyć sieć sprzedaży do 150-170 punktów do końca 2007.

Spółka Eurotel, dystrybutor produktów i usług Polskiej Telefonii Cyfrowej, który zadebiutował w piątek na GPW, planuje zwiększyć sieć sprzedaży do 150-170 punktów do końca przyszłego roku ze 100 punktów w końcu tego roku, zapowiedział prezes spółki Krzysztof Płachta.

„Będziemy starali się, żeby zwiększyć liczbę punktów sprzedaży do 150-170 punktów przed końcem roku” – powiedział Płachta dziennikarzom po uroczystości debiutu na GPW.

Podkreślił, że firma nie zamierza czekać z powiększeniem sieci do końca 2007 roku i będzie realizowała przejęcia w trakcie roku.

Prezes powiedział też, że w sprawie przejęcia kolejnych punktów są prowadzone rozmowy, a Eurotel jest zainteresowany przejęciem sieci liczących 30-50 punktów.

Płachta nie chciał powiedzieć, ile firma posiada obecnie wolnych środków. Stwierdził jedynie, że cena transakcji przejęcia ponad 50 punktów, przeprowadzonej w czwartek nie przekroczy zapowiadanej wcześniej kwoty 7,2 mln zł, a firma pozyskała z oferty publicznej ok. 20,0 mln zł.

„Mogę tylko powiedzieć, że na 70 punktów środków na pewno nam wystarczy” – powiedział prezes.

Płachta poinformował też, że spółka będzie starała się zrealizować prognozę na 2006 rok, natomiast w 2007 roku jest przewidywany znaczący wzrost wyniku.

„Praktycznie od 1 stycznia spółka będzie miała 100 punktów sprzedaży, jednak prognozy na 2007 rok będziemy chcieli podać w połowie stycznia” – powiedział prezes.

Według prognozy na 2006 rok, zysk netto w tym okresie wyniesie 2,14 mln zł. Płachta zapowiadał wcześniej, że zysk netto Eurotela ma wzrosnąć kilkakrotnie do końca 2008 roku. Na koniec 2005 roku zysk netto wyniósł 1,4 mln zł.

Płachta poinformował też, że Eurotel zamierza wypłacać corocznie 20-30% dywidendy z zysku.

W prospekcie spółka podała, że zarząd będzie dążył do przeznaczania na dywidendę co najmniej 30% rocznego zysku. W 2005 roku Eurotel przeznaczył na dywidendę 481 tys zł, a w latach 2003-2004 nie wypłacał dywidendy. (ISB)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Eurotel chce zwiększyć sieć punktów sprzedaży