Facebook chce, by partie działały jako reklamodawcy

opublikowano: 28-01-2019, 22:00

Facebook zmusi europejskie partie polityczne do rejestrowania się jako reklamodawcy.

Ten zabieg ma ochronić wyborców przed kampaniami dezinformacyjnymi w okresie przed majowymi wyborami ogólnoeuropejskimi — poinformował ft.com. W ramach działań na rzecz przejrzystości od marca Facebook uruchomi europejską bazę danych zawierającą informacje o tym, kto umieszcza i płaci za reklamę polityczną na platformie. Do tej pory firma stworzyła jedynie bazę danych dla partii i innych działaczy w Wielkiej Brytanii, ale będzie ona rozszerzona na 27 państw członkowskich UE.

— Będziemy wymagać, aby ci, którzy chcą prowadzić działalność polityczną i publikować reklamy, byli upoważnieni do tego, a na tych reklamach będziemy umieszczać informację „opłacane przez” — powiedział Nick Clegg, który pod koniec ubiegłego roku został zatrudniony na stanowisku wiceprezesa ds. komunikacji w Facebooku.

Przepisy te oznaczają, że ogólnoeuropejskie partie polityczne będą musiały zarejestrować się jako reklamodawcy, aby móc prowadzić kampanie wyborcze we wszystkich 27 państwach członkowskich — oraz kampanie według krajowych przepisów wyborczych — w nadchodzących wyborach. Baza danych będzie obejmować grupy polityczne, a także reklamy na tematy takie, jak np. imigracja. To odpowiedź na w obawy o zdominowanie przez siły eurosceptyczne kampanii politycznych i rozpowszechnianie „fałszywych wiadomości”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane