Facebook chce, by unijne partie polityczne rejestrowały się jako reklamodawcy

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2019-01-28 14:13

Facebook zmusi europejskie partie polityczne do rejestrowania się jako reklamodawcy. Ten zabieg ma ochronić wyborców przed kampaniami dezinformacyjnymi w okresie przed majowymi wyborami ogólnoeuropejskimi, informuje ft.com.

W ramach działań na rzecz przejrzystości od marca Facebook uruchomi europejską bazę danych zawierającą informacje o tym, kto umieszcza i płaci za reklamę polityczną na platformie. Do tej pory firma stworzyła jedynie bazę danych dla partii i innych działaczy w Wielkiej Brytanii, ale baza ta będzie rozszerzana na 27 państw członkowskich UE.

Fot. Bloomberg
Fot. Bloomberg
None
None

- Będziemy wymagać, aby ci, którzy chcą prowadzić działalność polityczną i publikować  reklamy, byli upoważnieni do tego, a na tych reklamach będziemy umieszczać  informację "opłacane przez" - powiedział Nick Clegg, który pod koniec ubiegłego roku został zatrudniony na stanowisku wiceprezesa ds. komunikacji w Facebooku.

Przepisy te oznaczają, że ogólnoeuropejskie partie polityczne będą musiały zarejestrować się jako reklamodawcy, aby móc prowadzić kampanie wyborcze we wszystkich 27 państwach członkowskich - oraz kampanie według krajowych przepisów wyborczych - w nadchodzących wyborach. Baza danych będzie obejmować grupy polityczne, a także reklamy na tematy takie jak imigracja. To odpowiedź na w obawy o zdominowanie przez siły eurosceptyczne kampanii politycznych i rozpowszechnianie "fałszywych wiadomości".