Facebook chce, by unijne partie polityczne rejestrowały się jako reklamodawcy

opublikowano: 28-01-2019, 14:13

Facebook zmusi europejskie partie polityczne do rejestrowania się jako reklamodawcy. Ten zabieg ma ochronić wyborców przed kampaniami dezinformacyjnymi w okresie przed majowymi wyborami ogólnoeuropejskimi, informuje ft.com.

W ramach działań na rzecz przejrzystości od marca Facebook uruchomi europejską bazę danych zawierającą informacje o tym, kto umieszcza i płaci za reklamę polityczną na platformie. Do tej pory firma stworzyła jedynie bazę danych dla partii i innych działaczy w Wielkiej Brytanii, ale baza ta będzie rozszerzana na 27 państw członkowskich UE.

Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

- Będziemy wymagać, aby ci, którzy chcą prowadzić działalność polityczną i publikować  reklamy, byli upoważnieni do tego, a na tych reklamach będziemy umieszczać  informację "opłacane przez" - powiedział Nick Clegg, który pod koniec ubiegłego roku został zatrudniony na stanowisku wiceprezesa ds. komunikacji w Facebooku.

Przepisy te oznaczają, że ogólnoeuropejskie partie polityczne będą musiały zarejestrować się jako reklamodawcy, aby móc prowadzić kampanie wyborcze we wszystkich 27 państwach członkowskich - oraz kampanie według krajowych przepisów wyborczych - w nadchodzących wyborach. Baza danych będzie obejmować grupy polityczne, a także reklamy na tematy takie jak imigracja. To odpowiedź na w obawy o zdominowanie przez siły eurosceptyczne kampanii politycznych i rozpowszechnianie "fałszywych wiadomości".

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy