Facebook krytykuje Apple'a za system prowizyjny

ARŻ, CNBC
opublikowano: 2020-08-14 21:44

Facebook poinformował w piątek, że Apple odrzucił jego prośbę o zniesienie prowizji w wysokości 30 proc. pobieranej przy zakupach w aplikacjach zainstalowanych na urządzeniach z system iOS.

Facebook wprowadza nową funkcję, która pozwoli właścicielom stron i organizatorom wydarzeń tworzyć płatne eventy online. Portal sugeruje, że polityka prowizyjna Apple’a szkodzi małym firmom walczącym o przetrwanie podczas pandemii.

„Aby wspierać małe firmy i twórców, Facebook nie będzie pobierał żadnych prowizji od płatnych wydarzeń online przez następny rok. Poprosiliśmy Apple’a o obniżenie opłat lub umożliwienie nam oferowania płatności przez Facebook Pay, abyśmy mogli pokryć wszystkie koszty. Niestety, odrzucili obie nasze prośby” – stwierdził w oświadczeniu Fidji Simo, szef aplikacji mobilnej Facebooka.

To jeden z pierwszych tak zdecydowanych przejawów krytyki Facebooka wobec Apple’a. To jednak nie pierwsza w ostatnich dniach głośna sprawa związana z prowizjami.

Gigant z Cupertino w czwartek usunął popularną grę Fortnite stworzoną przez Epic Games z App Store po tym, gdy deweloper wdrożył własny system przetwarzania płatności w aplikacji. Firma zapowiedziała już złożenie pozwu antymonopolowego.