Facebook wprowadza nową funkcję, która pozwoli właścicielom stron i organizatorom wydarzeń tworzyć płatne eventy online. Portal sugeruje, że polityka prowizyjna Apple’a szkodzi małym firmom walczącym o przetrwanie podczas pandemii.
„Aby wspierać małe firmy i twórców, Facebook nie będzie pobierał żadnych prowizji od płatnych wydarzeń online przez następny rok. Poprosiliśmy Apple’a o obniżenie opłat lub umożliwienie nam oferowania płatności przez Facebook Pay, abyśmy mogli pokryć wszystkie koszty. Niestety, odrzucili obie nasze prośby” – stwierdził w oświadczeniu Fidji Simo, szef aplikacji mobilnej Facebooka.
To jeden z pierwszych tak zdecydowanych przejawów krytyki Facebooka wobec Apple’a. To jednak nie pierwsza w ostatnich dniach głośna sprawa związana z prowizjami.
Gigant z Cupertino w czwartek usunął popularną grę Fortnite stworzoną przez Epic Games z App Store po tym, gdy deweloper wdrożył własny system przetwarzania płatności w aplikacji. Firma zapowiedziała już złożenie pozwu antymonopolowego.