Whandlu posesyjnym ostatniego dnia ubiegłego tygodnia akcje Facebooka staniały do najniższej wartości w jego krótkiej giełdowej historii — do 25,52 USD. W IPO, pod koniec maja, sprzedawano je po 38 USD.
Akcje właściciela najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego staniały, mimo że jego wyniki kwartalne okazały się zgodne z oczekiwaniami. Strata netto w drugim kwartale wyniosła 157 mln USD, czyli 8 centów na akcję. Bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych, związanych z niedawnym IPO, Facebook miał 12 centów zysku na akcję przy 1,18 mld USD przychodów.
Analitycy prognozowali 12 centów zysku na akcję, bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych, przy 1,15 mld USD przychodów. Facebook poinformował, że ma 955 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na koniec marca było ich 901 mln.
W czasie sesji kurs Facebooka spadał o 8 proc. Po zamknięciu notowań i publikacji wyników cena akcji spółki najpierw rosła, nawet o ponad 6 proc., a potem spadła, notując historyczne minimum.