Facebook testuje wyświetlanie wiadomości lokalnych

PAP/DI
opublikowano: 12-01-2018, 11:46
aktualizacja: 12-01-2018, 11:47

Facebook testuje moduł służący do wyświetlania wiadomości i wydarzeń lokalnych. Obecnie funkcja dostępna jest jedynie dla lokalizacji w USA i jest częścią inicjatywy koncernu na rzecz poprawy jakości treści - poinformował serwis Recode.

Funkcja "Today In" jest obecnie testowana w sześciu miastach Stanów Zjednoczonych, między innymi - w Nowym Orleanie.

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka
Zobacz więcej

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka [FOT. BLOOMBERG]

Życzeniem Facebooka jest, aby ludzie, którzy mieszkają na obszarach, w których nowa funkcja serwisu jest dostępna, mogli za jej pomocą uzyskiwać dostęp do informacji pochodzących od lokalnych wydawców, ostrzeżeń od miejscowych władz czy zapowiedzi ważnych wydarzeń ze świata kultury, sportu i polityki.

Sekcja "Today In" będzie wypełniona informacjami, które zbudowane będą na bazie działania algorytmów sztucznej inteligencji. Wydawcy, od których treści pojawią się w "Today In", będą wcześniej musieli być zweryfikowani i zaaprobowani przez dział Facebooka odpowiedzialny za współpracę z mediami, nadzorowany przez związanego wcześniej z NBC Campbella Browna.

Moduł "Today In" to kolejna funkcja związana z dostarczaniem informacji, która jest częścią wysiłków Facebooka zmierzających w stronę oczyszczenia serwisu z fałszywych, bądź mylących treści. Weryfikacja wydawców powinna wspomóc walkę z dezinformacją w serwisie - mówią przedstawiciele firmy.

Media zadają jednak pytania o zyski dla wydawców, którzy zdecydują się na współpracę z Facebookiem przy budowie "Today In". Możliwe, że nowa, specjalnie wydzielona sekcja w serwisie społecznościowym przyczyni się do przekierowania większej ilości ruchu na strony wydawców, którzy będą dzięki temu mogli zwiększać swoje zyski, nie ma jednak takiej gwarancji. Wydawcy nie będą mogli również bezpośrednio monetyzować informacji wyświetlanych w serwisie Facebook.

Nie wiadomo także, czy nowa funkcja będzie cieszyła się zainteresowaniem użytkowników Facebooka. Serwis społecznościowy należący do Marka Zuckerberga planuje poinformować osoby mieszkające na obszarach testowych o tym, że nowa sekcja Facebooka jest już dostępna poprzez wysłanie im powiadomień.

W przypadku korzystnych wyników testów, Facebook planuje udostępniać funkcję w kolejnych miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP/DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Facebook testuje wyświetlanie wiadomości lokalnych