Czytasz dzięki

Instagram uruchomił usługę podobną do TikToka

ARŻ
opublikowano: 05-08-2020, 16:25

Facebook wprowadził w Stanach Zjednoczonych i ponad 50 innych krajach nową usługę Reels. Uzupełniła ona Instagrama i ma być konkurencją dla platformy TikTok, pisze Reuters.

Podobnie jak w TikToku, użytkownicy Reels mogą nagrywać krótkie, przyjazne dla urządzeń mobilnych pionowe filmy, a następnie dodawać efekty specjalne i ścieżki dźwiękowe pobrane z biblioteki muzycznej.

Zobacz więcej

instagram

Bloomberg

Te podobieństwa sprawiły, że dyrektor generalny TikTok, Kevin Mayer, nazwał Reels „produktem naśladowczym”. Facebook spotkał się z podobnymi zarzutami podczas przesłuchania w Kongresie w ubiegłym tygodniu.

Należący do Facebooka Instagram nie planuje jeszcze oferować użytkownikom reklam ani innych sposobów zarabiania pieniędzy za pośrednictwem Reels, jednak zaangażował już influencerów, którzy mają promować usługę. Nowa platforma została najpierw przetestowana w Brazylii, a następnie we Francji, Niemczech i Indiach.

Debiut nastąpił kilka dni po tym, jak Microsoft ogłosił, że prowadzi rozmowy o przejęciu amerykańskich operacji TikToka od chińskiego ByteDance. Firma zgodziła się zbyć część platformy pod presją Białego Domu, który zagroził zakazem chińskich aplikacji z powodu obaw o bezpieczeństwo danych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ

Polecane