Facebook zaczął sprzedawać smart-okulary

opublikowano: 10-09-2021, 08:06

Facebook sprzedaje od czwartku smart-okulary produkowane we współpracy z Ray-Ban, informuje The Independent.

Okulary Ray-Ban Stories kosztują 299 USD. Są dostępne w USA, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Australii i Kanadzie. Wyposażone są w dwie kamery, uruchamianie przez przycisk w okolicy skroni lub komendę głosową. Umożliwiają nagranie 30 sekundowego wideo lub zrobienie zdjęcia o rozdzielczości 2592x1944. Film lub zdjęcie jest przesyłany do aplikacji Facebook View, dzięki której może być udostępnione w serwisach społecznościowych. Trzy mikrofony w okularach pozwalają także na połączenia audio.

Okulary nie są wodoodporne. Facebook informuje, że na jednym ładowaniu wystarczą na trzy dni używania po sześć godzin dziennie.

The Independent zwraca uwagę, że okulary Facebooka są podobne do oferowanych kilka lat temu przez Snapchat. Właściciel największego na świecie serwisu społecznościowego próbował przejąć tą spółkę w 2013 roku za 3 mld USD. Okulary Snapchata nie okazały się hitem. Ostatecznie musiał odpisać 40 mln USD wartości tego produktu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, The Independent

Polecane