Faworyt widzów, reklamy i rynku

Kamil Zatoński
22-01-2007, 00:00

Giełdowa spółka roku 2006 TVN: numer jeden dla każdego

Zdaniem specjalistów rynkowych, 2006 r. na warszawskiej giełdzie należał zdecydowanie do TVN. Imperium kierowane przez Piotra Waltera wygrało w aż trzech spośród pięciu najważniejszych kategorii. Najwyższą notę spółka otrzymała w kategorii „Sukces w ubiegłym roku”. Co na niego się złożyło?

Doradcy inwestycyjni, maklerzy i analitycy docenili przede wszystkim jakość produktu. Podobną cenzurkę wystawili stacji również widzowie. Dzięki coraz atrakcyjniejszej ofercie programowej w ubiegłym roku główny kanał TVN zwiększył oglądalność do 16,7 proc., z 15 proc. w 2005 r. Wydaje się, że już na dobre udało się przeskoczyć konkurencyjny Polsat. Jeszcze lepiej było w grupie, do której najbardziej chce trafiać TVN, a więc wśród widzów w wieku 16-49 lat, mieszkających w dużych miastach. To najbardziej smakowity kąsek z punktu widzenia reklamodawców. Tu udział w najlepszym czasie antenowym (tzw. prime time) zwiększono do 30 proc. z 27,2 proc. przed rokiem. Oglądalność rosła także w prawie wszystkich pozostałych kanałach stacji.

Nic więc dziwnego, że w kolejce ustawiali się reklamodawcy. Stacja mogła więc pozwolić sobie na podwyżkę cen czasu reklamowego — przeciętnie o 11 proc. netto. W sumie na emisji spotów telewizja zarobiła w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2006 r. o jedną czwartą więcej niż w takim samym okresie poprzedniego roku. Sam segment reklamy telewizyjnej rósł w tym czasie ponad dwa razy wolniej.

Eksperci bardzo wysoko ocenili też perspektywy rozwoju firmy. Oprócz coraz mocniejszej pozycji głównego programu stopniowo budowana jest oferta programowa kanałów tematycznych. Na dokładkę TVN w tym roku w pełni konsumować będzie owoce szybkiego rozwoju rynku reklamy internetowej. To konsekwencja wykupienia w minionym półroczu wszystkich udziałów w Grupie Onet.pl.

Nie brakuje też zagrożeń. Konkurenci nie śpią, a zmiany właścicielskie w Polsacie i niewiadoma, jaką są zamiary Ruperta Murdocha wobec TV Puls, powodują, że TVN nie będzie mógł spocząć na laurach. Specjaliści wciąż jednak są zdania, że akcje spółki są godne zainteresowania. I to mimo blisko 60- -procentowej zwyżki notowań w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. W kategorii akcji, które warto zarekomendować znajomym, walory TVN zajęły bardzo wysoką, piątą pozycję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Faworyt widzów, reklamy i rynku