Fed rozczarował Wall Street

opublikowano: 27-01-2016, 22:20

S&P500 spadł o 1,1 proc., Dow Jones o 1,4 proc. Nasdaq tracił na zamknięciu 2,2 proc.

W środę inwestorzy z rynków akcji czekali na komunikat po posiedzeniu FOMC. Kiedy w końcu go poznali, główne indeksy zaczęły spadać. Taką reakcję tłumaczono różnie. Że to skutek zawartego w komunikacie spostrzeżenia o spadku tempa wzrostu amerykańskiej gospodarki. Że to skutek rozczarowania inwestorów, którzy liczyli na więcej uwagi banku centralnego poświęconej zawirowaniom na rynkach na początku roku. Że to skutek pasywności popytu, który chce przeanalizować „co Fed ma na myśli”. Że to działanie dużych inwestorów, którzy wykorzystują każde wzrostowe odbicie do sprzedawania akcji, bo nie są przekonani do dobrych perspektyw rynku w tym roku. Wzrosła zmienność notowań obligacji USA i dolara po komunikacje FOMC. Zdrożało złoto, które tuż przed jego publikacją taniało. 

NYSE, Wall Street
NYSE, Wall Street
Bloomberg

Na zamknięciu spadała wartość indeksów 8 z 10 głównych segmentów S&P500. Najmocniej traciły spółki IT (-2,5 proc.), ciągnięte w dół przez taniejące o ponad 6 proc. akcje Apple. Producent iPhone'ów znalazł się w 10. najmocniej przecenionych spółek z S&P500 po tym, jak rozczarował rynek informacją o najwolniejszym tempie sprzedaży  smartfonów od pojawienia się ich na rynku w 2007 roku. Inwestorzy sprzedawali także akcje dostawców dyskrecjonalnych dóbr konsumpcyjnych (-1,5 proc.) i spółek ochrony zdrowia (-1,1 proc.). Dwa drożejące w środę segmenty rynku, to spółki użyteczności publicznej (0,2 proc.) i świadczące usługi telekomunikacyjne (0,8 proc.). Na zamknięciu taniało 74 proc. spółek z S&P500. Z 30 blue chipów ze średniej Dow Jones spadły kursy 23. Najmocniej, o prawie 9 proc. rynek przecenił akcje Boeinga. Największy spadek kursu koncernu lotniczego od sierpnia 2011 roku wywołała publikacja jego prognoz tegorocznych wyników, które nie spełniły oczekiwań rynku. Drugim najmocniej taniejącym blue chipem było wspomniane Apple, a trzecim koncern chemiczny Dupont. Najmocniej drożały akcje 3M (0,5 proc.), koncernu farmaceutycznego Johnson & Johnson (1,0 proc.) i giganta telekomunikacyjnego Verizon Communications (1,6 proc.). 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane