Fiat jedzie po rekord, inni wyraźnie zwolnili

opublikowano: 11-08-2009, 08:05

Premie zakupowe w Europie rozruszały produkcję aut w tyskiej fabryce. Pozostali silnie odczuli skutki recesji.

Mimo wakacji i światowej recesji Fiat Auto Poland (FAP) produkuje samochody na pełnych obrotach. Tyska fabryka nadal korzysta z boomu na małe samochody wywołanego przez systemy dopłat do zakupu nowych aut, wprowadzone przez rządy kilkunastu europejskich krajów. W lipcu z Tychów wyjechało 56,2 tys. aut osobowych i dostawczych. To o 7,5 tys. więcej niż przed rokiem kiedy światowa gospodarka była rozpalona do czerwoności i nikt nie przypuszczał, że świat pogrąży się w kryzysie. Łącznie od stycznia do lipca włoska fabryka wyprodukowała 355,3 tys. aut, wobec 299,1 tys. przed rokiem.

— Kiedyś takim wynikiem kończyliśmy cały rok — nie kryje zadowolenia Zdzisław Arlet, dyrektor tyskiej fa-bryki.

Jedni jadą po rekord...

Gwiazdą pozostaje Fiat Panda (184,8 tys. sztuk od początku roku) produkowany w Tychach niezmiennie od 2003 r. Spory wkład w dobre wyniki sprzedaży ma też wytwarzany tu od ubiegłego roku, we współpracy z Amerykanami, Ford Ka (63,2 tys. sztuk od początku roku). Łącznie w tym roku FAP chce wyprodukować nawet 600 tys. fiatów i fordów. By sprostać zadaniu firma przyjmie do pracy 400 osób.

— Teraz trwa nabór 200 pracowników, we wrześniu zatrudnimy kolejnych 200 — mówi Zdzisław Arlet.

Podkreśla też, że obecnie nie widzi żadnych zagrożeń dla realizacji rekordowego planu produkcyjnego. Od 1 sierpnia w tyskiej fabryce trwa przerwa urlopowa. Według dyrektora Arleta, zakład wznowi produkcję już 17 sierpnia, wcześniej niż planowano.

...inni zwalniają tempo

Pozostali krajowi producenci niestety odczuli skutki recesji. Drugi w rankingu Volkswagen wyprodukował w lipcu w swojej fabryce w Poznaniu 7,5 tys. samochodów wobec 11,1 tys. przed rokiem. Liderem jest model Caddy (w samym lipcu 6,8 tys. sztuk). Łącznie od początku roku w Poznaniu z taśm zjechało około 76 tys. pojazdów, wobec 111,1 tys. przed rokiem. Tylko częściowo tłumaczy to przerwa urlopowa między 20 a 31 lipca.

Nos na kwintę muszą też spuścić pozostali dwaj producenci. Gliwicką fabrykę Opla opuściło w lipcu 7,3 tys. aut wobec 17,7 tys. w lipcu 2008 r. W okresie styczeń-lipiec było to odpowiednio 56 i 130,8 tys. sztuk. W lipcu najwięcej wyprodukowano modelu Zafira (nieco ponad 5 tys. sztuk).

Z kolei według Janusza Woźniaka, prezesa warszawskiej FSO, w lipcu spółka wyprodukowała 1,3 tys. sztuk Chevroleta Aveo oraz... 6,9 tys. tzw. zestawów do mon-tażu Lanosa na Ukrainie. To i tak niezły wynik, gdyż zrealizowano go tylko w 10 lipcowych dni (potem rozpoczęły się trwające do 15 sierpnia wakacje). Nieste- ty, ze względu na przerwę urlopową, nie udało nam się wczoraj uzyskać porównywalnych danych za 2008 r. Do końca czerwca FSO opuściło (według danych Samaru) 20,9 tys. aut, o 76,7 proc. mniej niż przed rokiem.

Paweł Janas

None
None

Mimo wakacji i światowej recesji Fiat Auto Poland (FAP) produkuje samochody na pełnych obrotach. Tyska fabryka nadal korzysta z boomu na małe samochody wywołanego przez systemy dopłat do zakupu nowych aut, wprowadzone przez rządy kilkunastu europejskich krajów. W lipcu z Tychów wyjechało 56,2 tys. aut osobowych i dostawczych. To o 7,5 tys. więcej niż przed rokiem kiedy światowa gospodarka była rozpalona do czerwoności i nikt nie przypuszczał, że świat pogrąży się w kryzysie. Łącznie od stycznia do lipca włoska fabryka wyprodukowała 355,3 tys. aut, wobec 299,1 tys. przed rokiem.

— Kiedyś takim wynikiem kończyliśmy cały rok — nie kryje zadowolenia Zdzisław Arlet, dyrektor tyskiej fa-bryki.

Jedni jadą po rekord...

Gwiazdą pozostaje Fiat Panda (184,8 tys. sztuk od początku roku) produkowany w Tychach niezmiennie od 2003 r. Spory wkład w dobre wyniki sprzedaży ma też wytwarzany tu od ubiegłego roku, we współpracy z Amerykanami, Ford Ka (63,2 tys. sztuk od początku roku). Łącznie w tym roku FAP chce wyprodukować nawet 600 tys. fiatów i fordów. By sprostać zadaniu firma przyjmie do pracy 400 osób.

— Teraz trwa nabór 200 pracowników, we wrześniu zatrudnimy kolejnych 200 — mówi Zdzisław Arlet.

Podkreśla też, że obecnie nie widzi żadnych zagrożeń dla realizacji rekordowego planu produkcyjnego. Od 1 sierpnia w tyskiej fabryce trwa przerwa urlopowa. Według dyrektora Arleta, zakład wznowi produkcję już 17 sierpnia, wcześniej niż planowano.

...inni zwalniają tempo

Pozostali krajowi producenci niestety odczuli skutki recesji. Drugi w rankingu Volkswagen wyprodukował w lipcu w swojej fabryce w Poznaniu 7,5 tys. samochodów wobec 11,1 tys. przed rokiem. Liderem jest model Caddy (w samym lipcu 6,8 tys. sztuk). Łącznie od początku roku w Poznaniu z taśm zjechało około 76 tys. pojazdów, wobec 111,1 tys. przed rokiem. Tylko częściowo tłumaczy to przerwa urlopowa między 20 a 31 lipca.

Nos na kwintę muszą też spuścić pozostali dwaj producenci. Gliwicką fabrykę Opla opuściło w lipcu 7,3 tys. aut wobec 17,7 tys. w lipcu 2008 r. W okresie styczeń-lipiec było to odpowiednio 56 i 130,8 tys. sztuk. W lipcu najwięcej wyprodukowano modelu Zafira (nieco ponad 5 tys. sztuk).

Z kolei według Janusza Woźniaka, prezesa warszawskiej FSO, w lipcu spółka wyprodukowała 1,3 tys. sztuk Chevroleta Aveo oraz... 6,9 tys. tzw. zestawów do mon-tażu Lanosa na Ukrainie. To i tak niezły wynik, gdyż zrealizowano go tylko w 10 lipcowych dni (potem rozpoczęły się trwające do 15 sierpnia wakacje). Nieste- ty, ze względu na przerwę urlopową, nie udało nam się wczoraj uzyskać porównywalnych danych za 2008 r. Do końca czerwca FSO opuściło (według danych Samaru) 20,9 tys. aut, o 76,7 proc. mniej niż przed rokiem.

Paweł Janas

Mimo wakacji i światowej recesji Fiat Auto Poland (FAP) produkuje samochody na pełnych obrotach. Tyska fabryka nadal korzysta z boomu na małe samochody wywołanego przez systemy dopłat do zakupu nowych aut, wprowadzone przez rządy kilkunastu europejskich krajów. W lipcu z Tychów wyjechało 56,2 tys. aut osobowych i dostawczych. To o 7,5 tys. więcej niż przed rokiem kiedy światowa gospodarka była rozpalona do czerwoności i nikt nie przypuszczał, że świat pogrąży się w kryzysie. Łącznie od stycznia do lipca włoska fabryka wyprodukowała 355,3 tys. aut, wobec 299,1 tys. przed rokiem.

— Kiedyś takim wynikiem kończyliśmy cały rok — nie kryje zadowolenia Zdzisław Arlet, dyrektor tyskiej fa-bryki.

Jedni jadą po rekord...

Gwiazdą pozostaje Fiat Panda (184,8 tys. sztuk od początku roku) produkowany w Tychach niezmiennie od 2003 r. Spory wkład w dobre wyniki sprzedaży ma też wytwarzany tu od ubiegłego roku, we współpracy z Amerykanami, Ford Ka (63,2 tys. sztuk od początku roku). Łącznie w tym roku FAP chce wyprodukować nawet 600 tys. fiatów i fordów. By sprostać zadaniu firma przyjmie do pracy 400 osób.

— Teraz trwa nabór 200 pracowników, we wrześniu zatrudnimy kolejnych 200 — mówi Zdzisław Arlet.

Podkreśla też, że obecnie nie widzi żadnych zagrożeń dla realizacji rekordowego planu produkcyjnego. Od 1 sierpnia w tyskiej fabryce trwa przerwa urlopowa. Według dyrektora Arleta, zakład wznowi produkcję już 17 sierpnia, wcześniej niż planowano.

...inni zwalniają tempo

Pozostali krajowi producenci niestety odczuli skutki recesji. Drugi w rankingu Volkswagen wyprodukował w lipcu w swojej fabryce w Poznaniu 7,5 tys. samochodów wobec 11,1 tys. przed rokiem. Liderem jest model Caddy (w samym lipcu 6,8 tys. sztuk). Łącznie od początku roku w Poznaniu z taśm zjechało około 76 tys. pojazdów, wobec 111,1 tys. przed rokiem. Tylko częściowo tłumaczy to przerwa urlopowa między 20 a 31 lipca.

Nos na kwintę muszą też spuścić pozostali dwaj producenci. Gliwicką fabrykę Opla opuściło w lipcu 7,3 tys. aut wobec 17,7 tys. w lipcu 2008 r. W okresie styczeń-lipiec było to odpowiednio 56 i 130,8 tys. sztuk. W lipcu najwięcej wyprodukowano modelu Zafira (nieco ponad 5 tys. sztuk).

Z kolei według Janusza Woźniaka, prezesa warszawskiej FSO, w lipcu spółka wyprodukowała 1,3 tys. sztuk Chevroleta Aveo oraz... 6,9 tys. tzw. zestawów do mon-tażu Lanosa na Ukrainie. To i tak niezły wynik, gdyż zrealizowano go tylko w 10 lipcowych dni (potem rozpoczęły się trwające do 15 sierpnia wakacje). Nieste- ty, ze względu na przerwę urlopową, nie udało nam się wczoraj uzyskać porównywalnych danych za 2008 r. Do końca czerwca FSO opuściło (według danych Samaru) 20,9 tys. aut, o 76,7 proc. mniej niż przed rokiem.

Paweł Janas

Mimo wakacji i światowej recesji Fiat Auto Poland (FAP) produkuje samochody na pełnych obrotach. Tyska fabryka nadal korzysta z boomu na małe samochody wywołanego przez systemy dopłat do zakupu nowych aut, wprowadzone przez rządy kilkunastu europejskich krajów. W lipcu z Tychów wyjechało 56,2 tys. aut osobowych i dostawczych. To o 7,5 tys. więcej niż przed rokiem kiedy światowa gospodarka była rozpalona do czerwoności i nikt nie przypuszczał, że świat pogrąży się w kryzysie. Łącznie od stycznia do lipca włoska fabryka wyprodukowała 355,3 tys. aut, wobec 299,1 tys. przed rokiem.

— Kiedyś takim wynikiem kończyliśmy cały rok — nie kryje zadowolenia Zdzisław Arlet, dyrektor tyskiej fa-bryki.

Jedni jadą po rekord...

Gwiazdą pozostaje Fiat Panda (184,8 tys. sztuk od początku roku) produkowany w Tychach niezmiennie od 2003 r. Spory wkład w dobre wyniki sprzedaży ma też wytwarzany tu od ubiegłego roku, we współpracy z Amerykanami, Ford Ka (63,2 tys. sztuk od początku roku). Łącznie w tym roku FAP chce wyprodukować nawet 600 tys. fiatów i fordów. By sprostać zadaniu firma przyjmie do pracy 400 osób.

— Teraz trwa nabór 200 pracowników, we wrześniu zatrudnimy kolejnych 200 — mówi Zdzisław Arlet.

Podkreśla też, że obecnie nie widzi żadnych zagrożeń dla realizacji rekordowego planu produkcyjnego. Od 1 sierpnia w tyskiej fabryce trwa przerwa urlopowa. Według dyrektora Arleta, zakład wznowi produkcję już 17 sierpnia, wcześniej niż planowano.

...inni zwalniają tempo

Pozostali krajowi producenci niestety odczuli skutki recesji. Drugi w rankingu Volkswagen wyprodukował w lipcu w swojej fabryce w Poznaniu 7,5 tys. samochodów wobec 11,1 tys. przed rokiem. Liderem jest model Caddy (w samym lipcu 6,8 tys. sztuk). Łącznie od początku roku w Poznaniu z taśm zjechało około 76 tys. pojazdów, wobec 111,1 tys. przed rokiem. Tylko częściowo tłumaczy to przerwa urlopowa między 20 a 31 lipca.

Nos na kwintę muszą też spuścić pozostali dwaj producenci. Gliwicką fabrykę Opla opuściło w lipcu 7,3 tys. aut wobec 17,7 tys. w lipcu 2008 r. W okresie styczeń-lipiec było to odpowiednio 56 i 130,8 tys. sztuk. W lipcu najwięcej wyprodukowano modelu Zafira (nieco ponad 5 tys. sztuk).

Z kolei według Janusza Woźniaka, prezesa warszawskiej FSO, w lipcu spółka wyprodukowała 1,3 tys. sztuk Chevroleta Aveo oraz... 6,9 tys. tzw. zestawów do mon-tażu Lanosa na Ukrainie. To i tak niezły wynik, gdyż zrealizowano go tylko w 10 lipcowych dni (potem rozpoczęły się trwające do 15 sierpnia wakacje). Nieste- ty, ze względu na przerwę urlopową, nie udało nam się wczoraj uzyskać porównywalnych danych za 2008 r. Do końca czerwca FSO opuściło (według danych Samaru) 20,9 tys. aut, o 76,7 proc. mniej niż przed rokiem.

Paweł Janas

Mimo wakacji i światowej recesji Fiat Auto Poland (FAP) produkuje samochody na pełnych obrotach. Tyska fabryka nadal korzysta z boomu na małe samochody wywołanego przez systemy dopłat do zakupu nowych aut, wprowadzone przez rządy kilkunastu europejskich krajów. W lipcu z Tychów wyjechało 56,2 tys. aut osobowych i dostawczych. To o 7,5 tys. więcej niż przed rokiem kiedy światowa gospodarka była rozpalona do czerwoności i nikt nie przypuszczał, że świat pogrąży się w kryzysie. Łącznie od stycznia do lipca włoska fabryka wyprodukowała 355,3 tys. aut, wobec 299,1 tys. przed rokiem.

— Kiedyś takim wynikiem kończyliśmy cały rok — nie kryje zadowolenia Zdzisław Arlet, dyrektor tyskiej fa-bryki.

Jedni jadą po rekord...

Gwiazdą pozostaje Fiat Panda (184,8 tys. sztuk od początku roku) produkowany w Tychach niezmiennie od 2003 r. Spory wkład w dobre wyniki sprzedaży ma też wytwarzany tu od ubiegłego roku, we współpracy z Amerykanami, Ford Ka (63,2 tys. sztuk od początku roku). Łącznie w tym roku FAP chce wyprodukować nawet 600 tys. fiatów i fordów. By sprostać zadaniu firma przyjmie do pracy 400 osób.

— Teraz trwa nabór 200 pracowników, we wrześniu zatrudnimy kolejnych 200 — mówi Zdzisław Arlet.

Podkreśla też, że obecnie nie widzi żadnych zagrożeń dla realizacji rekordowego planu produkcyjnego. Od 1 sierpnia w tyskiej fabryce trwa przerwa urlopowa. Według dyrektora Arleta, zakład wznowi produkcję już 17 sierpnia, wcześniej niż planowano.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

...inni zwalniają tempo

Pozostali krajowi producenci niestety odczuli skutki recesji. Drugi w rankingu Volkswagen wyprodukował w lipcu w swojej fabryce w Poznaniu 7,5 tys. samochodów wobec 11,1 tys. przed rokiem. Liderem jest model Caddy (w samym lipcu 6,8 tys. sztuk). Łącznie od początku roku w Poznaniu z taśm zjechało około 76 tys. pojazdów, wobec 111,1 tys. przed rokiem. Tylko częściowo tłumaczy to przerwa urlopowa między 20 a 31 lipca.

Nos na kwintę muszą też spuścić pozostali dwaj producenci. Gliwicką fabrykę Opla opuściło w lipcu 7,3 tys. aut wobec 17,7 tys. w lipcu 2008 r. W okresie styczeń-lipiec było to odpowiednio 56 i 130,8 tys. sztuk. W lipcu najwięcej wyprodukowano modelu Zafira (nieco ponad 5 tys. sztuk).

Z kolei według Janusza Woźniaka, prezesa warszawskiej FSO, w lipcu spółka wyprodukowała 1,3 tys. sztuk Chevroleta Aveo oraz... 6,9 tys. tzw. zestawów do mon-tażu Lanosa na Ukrainie. To i tak niezły wynik, gdyż zrealizowano go tylko w 10 lipcowych dni (potem rozpoczęły się trwające do 15 sierpnia wakacje). Nieste- ty, ze względu na przerwę urlopową, nie udało nam się wczoraj uzyskać porównywalnych danych za 2008 r. Do końca czerwca FSO opuściło (według danych Samaru) 20,9 tys. aut, o 76,7 proc. mniej niż przed rokiem.

Paweł Janas

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane