Fidelity zmniejszyło swoje udziały w X o 10 proc.

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-03-01 20:59

Fidelity obniżyło wartość swoich udziałów w X, platformie społecznościowej Elona Muska, o ok. 10 proc. w styczniu. Zaledwie miesiąc wcześniej twierdziło, że je zwiększyło - przekazał w piątek Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Firma inwestycyjna pomogła jesienią 2022 r. Elonowi Muskowi sfinalizować zakup platformy społecznościowej X (wówczas Twittera) w transakcji opiewającej na 44 mld USD. W styczniu 2024 r. Fidelity zmniejszyła wartość swoich udziałów do 5,6 mln USD, jak wynika z raportu Blue Chip- Growth Fund. Tymczasem w grudniu zwiększyła je do 11,4 proc., czyli 6,2 mln USD.

Ogólna wartość udziałów firmy w X spadła o 72 proc. od czasu przejęcia przez Muska Twittera. Fidelity nie ujawniła, że doszło do jakichkolwiek zmian w jej pozycji w X, co sugeruje, że wartość platformy Muska również spadła o 72 proc.

Reklamodawcy odlatują

Chaotyczne przejęcie platformy sprawiło, że przychody X z reklam spadły o ponad połowę. Szacuje się, że w ubiegłym roku sprzedaż reklam wyniosła ok. 2,5 mld USD, czyli mniej niż prognozowane wcześniej 3 mld USD.