Firma inwestycyjna pomogła jesienią 2022 r. Elonowi Muskowi sfinalizować zakup platformy społecznościowej X (wówczas Twittera) w transakcji opiewającej na 44 mld USD. W styczniu 2024 r. Fidelity zmniejszyła wartość swoich udziałów do 5,6 mln USD, jak wynika z raportu Blue Chip- Growth Fund. Tymczasem w grudniu zwiększyła je do 11,4 proc., czyli 6,2 mln USD.
Ogólna wartość udziałów firmy w X spadła o 72 proc. od czasu przejęcia przez Muska Twittera. Fidelity nie ujawniła, że doszło do jakichkolwiek zmian w jej pozycji w X, co sugeruje, że wartość platformy Muska również spadła o 72 proc.
Reklamodawcy odlatują
Chaotyczne przejęcie platformy sprawiło, że przychody X z reklam spadły o ponad połowę. Szacuje się, że w ubiegłym roku sprzedaż reklam wyniosła ok. 2,5 mld USD, czyli mniej niż prognozowane wcześniej 3 mld USD.