Finnair walczy o niecodzienne rynki

Tomasz Krzyżanowski
opublikowano: 1999-08-09 00:00

Finnair walczy o niecodzienne rynki

Fińskie linie lotnicze Finnair wprowadzają od września nową ofertę promocyjną. Kupując bilet u koncesjonowanych agentów fińskiego przewoźnika pasażer otrzyma specjalną kartę rabatową. Na jej podstawie zostanie zważony na lotnisku przed odlotem i za każdy kilogram otrzyma jednego dolara USA. Połowę zdobytej w ten sposób sumy może zrealizować w formie czeku w dowolnym biurze Finnairu na świecie, resztę wykorzystać jako rabat przy zakupie następnego biletu.

Promocja rozpocznie się we wrześniu, kiedy obroty przewoźników tradycyjnie spadają. Niedawno nową ofertę dla młodzieży wprowadził LOT. Promocje planuje również British Midland, ale przedstawiciele Brytyjczyków nie chcą na razie ujawnić szczegółów.

Finnair obsługuje połączenie Warszawa—Helsinki. Fińskiemu przewoźnikowi nie udało się dotychczas uzyskać połączeń z innych miast w Polsce, co znacznie utrudnia mu walkę o klienta z pozostałymi zagranicznymi liniami, takimi jak SAS czy Lufthansa. Przedstawiciele Finnairu oceniają udział swojej firmy w sprzedaży biletów w Polsce na nieco ponad jeden procent i w tym roku spodziewają się niewielkiego wzrostu. TK