Fintech chce zarządzać finansami MŚP

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2019-12-05 22:00

Niewielu jest pozabankowych graczy, którzy opiekują się pieniędzmi małych firm. ZEN chce wypełnić tę niszę.

Wczoraj swoje wejście na rynek zapowiedziała spółka ZEN. To polski start-up, który będzie oferował usługi finansowe małym firmom. Stworzył go Dawid Rożek, współtwórca platformy gamingowej G2A. Usługi fintechu mają zostać udostępnione klientom w pierwszej połowie 2020 r. Będą oferowane wyłącznie online i za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Spółka skupi się na obsłudze mikroprzedsiębiorców i innych podmiotów z segmentu MŚP działających w internecie.

ZEN zaproponuje przede wszystkim konto bankowe IBAN, umożliwiające obsługę przelewów krajowych i zagranicznych, oraz karty płatnicze dla właścicieli i pracowników firmy. Natomiast przedsiębiorcy z branży e-commerce będą mogli liczyć na obsługę płatności online. To ma być odpowiedź na potrzeby nowoczesnych przedsiębiorców, start-upów oraz freelancerów, którzy od dostawcy usług finansowych oczekują wygody, niskich kosztów i zapewnienia bezpieczeństwa pieniędzy.

— Wiemy, czego potrzebują firmy i czego brakuje im w kontaktach z tradycyjnymi bankami, ponieważ sami jesteśmy przedsiębiorcami i zmagaliśmy się z wieloma problemami przy rozwijaniu biznesu — mówi Dawid Rożek.

Dodaje, że na polskim rynku dostępnych jest coraz więcej innowacyjnych usług oferowanych przez sektor fintech, z których mogą korzystać konsumenci. Natomiast oferta graczy pozabankowych dla firm do tej pory była de facto ograniczona do usług finansowania takich działalności, jak leasing czy faktoring.

— Chcemy wypełnić niszę, zapewniając przedsiębiorcom wygodny sposób zarządzania finansami bez uciążliwych procedur i biurokracji — mówi Dawid Rożek.

Podkreśla, że spółka wesprze płynność finansową mikrofirm dzięki temu, że dostęp do pieniędzy otrzymanych od klientów czy partnerów biznesowych będzie natychmiastowy. Ponadto ZEN planuje udostępnić przedsiębiorcom innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak choćby automatyczne, zdalne otwieranie konta, co dodatkowo pozwoli zaoszczędzić im czas potrzebny na rozwijanie biznesu. W zespole ZEN odnalazł się również Michał Bogusławski, który wcześniej zarządzał sprzedażą na 23 rynkach i odpowiadał za strategicznych klientów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w PayPalu. Jako dyrektor handlowy w ZEN zajmie się budowaniem oferty i rozwojem firmy.

— Wierzę, że możemy zmienić rynek, faktycznie dostarczając usługi, które nie wymagają specjalnego angażowania się ze strony przedsiębiorców. Na początku będą one dostępne dla biznesu, a w przyszłości także dla klientów indywidualnych — mówi Michał Bogusławski.

Strategicznym partnerem technologicznym ZEN jest Mastercard, który współpracuje z fintechem m.in. w zakresie wydawania kart płatniczych i obsługi płatności, wprowadzenia jego usług na rynek i udostępnienia ich w środowisku otwartej bankowości.

Sprawdź program konferencji "Sztuczna inteligencja i robotyzacja w sektorze finansowym", 22-23 stycznia 2020, Warszawa >>