Kładziemy nacisk na indywidualne podejście do klienta

Partnerem publikacji jest Czora
opublikowano: 18-12-2022, 20:00
aktualizacja: 20-12-2022, 11:50
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Firma Czora wyrosła na jedną z czołowych polskich firm specjalizujących się w kompleksowej obróbce metali i usługach spawalniczych. O tym, jakie były jej początki, czym wygrywa z konkurencją, a także o obecnych planach rozmawiamy z jej założycielem i prezesem firmy – Patrykiem Czorą.

Czym się zajmuje i co oferuje firma Czora? Jaki jest profil waszej działalności?

Firma Czora zajmuje się kompleksową obróbką metali, m.in. spawaniem, cięciem laserowym, toczeniem CNC, zaginaniem czy cynkowaniem. Nasz bogato wyposażony park maszynowy pozwala na kompleksową realizację najbardziej wymagających projektów.

Specjalizujemy się w wieloseryjnym spawaniu elementów metalowych, mamy 17 zrobotyzowanych stanowisk spawalniczych. Współpracujemy z wieloma znaczącymi firmami na rynku. Naszymi zleceniodawcami są jedne z największych przedsiębiorstw działających m.in. w branży budowlanej, energetycznej, kolejowej oraz odnawialnych źródeł energii, a także w zakresie systemów instalacyjnych. Patryk Czora prezes spółki Czora

Specjalizujemy się w wieloseryjnym spawaniu elementów metalowych, posiadamy 17 spawalniczych stanowisk zrobotyzowanych. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu przyrządów oraz w programowaniu pozwala nam uzyskać lepszą wydajność przy zachowaniu najwyższej jakości złączy spawanych.

Ponadto firma Czora to 5000 m kw. hal produkcyjnych, w których znajdują się także przecinarki laserowe oraz taśmowe, spawarki laserowe, prasy mimośrodowe, prasy krawędziowe, zgrzewarki, tokarki CNC i wiele innych maszyn, co pozwala sprostać wszelakim wymaganiom naszych klientów.

Z jakimi firmami współpracujecie?

Obecnie współpracujemy z wieloma znaczącymi firmami na rynku. Naszymi zleceniodawcami są jedne z największych przedsiębiorstw działających m.in. w branży budowlanej, energetycznej, kolejowej oraz odnawialnych źródeł energii, a także w zakresie systemów instalacyjnych. Działamy w wielu segmentach. Nie koncentrujemy się na jednej branży, staramy się działać możliwie szeroko i dywersyfikować te obszary.

Mocno postawiliśmy także na działalność na rzecz zagranicznych klientów. Obecnie 70 proc. naszych wyrobów trafia na rynek zachodnioeuropejski.

Jakie były początki firmy?

Sięgają one warsztatu ślusarskiego prowadzonego przez mojego ojca, z którym pracowałem. Świadczył on także usługi spawalnicze. Wiedza o spawaniu zrobotyzowanym zdobyta przeze mnie za granicą pozwoliła nam w 2004 r. zacząć realizować mnóstwo zamówień na spawanie uchwytów pod kolektory słoneczne. Nastąpił wtedy bardzo mocny boom na tego typu usługi na rynku zagranicznym. Skłoniło mnie to do założenia własnej firmy zajmującej się spawaniem zrobotyzowanym i kompleksową obróbką metali. Wywodzimy się więc niejako z branży solarnej.

Co jest waszym wyróżnikiem na rynku? Jakie są wasze atuty i czym przekonujecie do siebie klientów?

Przede wszystkim charakteryzuje nas najwyższa jakość świadczonych usług, powtarzalność wykonywanych detali, a także terminowe wykonanie, co gwarantujemy każdemu klientowi. Dodatkowo wyróżnia nas to, że jesteśmy samowystarczalni i posiadamy bogato wyposażony park maszynowy. Do tego faktu mocno przyczynił się nasz nowo otwarty dział – galwanizernia. Od grudnia 2022 r. mamy możliwość cynkowania alkaicznego. Nasza linia jest w pełni zautomatyzowana, co gwarantuje wspomnianą najwyższą jakość i terminowość.

Bardzo istotne dla naszych klientów, także w przypadku przeprowadzanych przez nich audytów przed podjęciem współpracy, jest spełnienie przez nas wszelkich norm dotyczących procesów spawania. Wdrożyliśmy system zarządzania jakością ISO 9001:2015, DIN EN ISO 3834-2 oraz EN 1090-2:2018 i EN 15085-2 . Duży nacisk kładziemy na szkolenia pracowników, a także stałe przeprowadzanie testów wytrzymałościowych i jakościowych naszych produktów. Dbając o otaczający nas świat, stosujemy pasywację bezkobaltową, wprowadziliśmy także system zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001:2015-09P. Wszystkie te aspekty są niezwykle ważne dla naszych klientów na rynkach zachodnich.

Na co kładziecie największy nacisk w relacjach z klientami? Jak ich wspieracie?

Duży nacisk kładziemy na indywidualne podejście do każdego z nich. Nasz wykwalifikowany zespół dba o każdy szczegół podczas procesu wdrożenia i realizacji poszczególnych zleceń, a także w przypadku obsługi porealizacyjnej. Priorytetowe jest dla nas budowanie długofalowej, partnerskiej współpracy z klientami. Chcemy, by partnerzy zawsze czuli z naszej strony wsparcie i chęć pomocy.

Wspomniał pan o niedawnym otwarciu galwanizerni. Za co będzie ona odpowiadać i co was skłoniło do tej inwestycji?

Sporo elementów, które klienci zlecają nam do wykonania, jest cynkowanych galwanicznie. Do tej pory stanowiło to dla nas duży problem, ponieważ byliśmy w tej kwestii uzależnieni od podwykonawców. Woziliśmy do nich miesięcznie od 120 do 150 ton metalowych elementów, które następnie były ocynkowane galwanicznie. Generowało to spory koszt, istotne były także kwestie związane z logistyką i transportem oraz dodatkowym czasem potrzebnym na realizację. Dzięki otwarciu własnej galwanizerni, którą zaopatrzyliśmy w stworzony pod nas automat do galwanizacji, pozbyliśmy się tych problemów. Możemy sami wykonać wszystkie potrzebne usługi i w dodatku zagwarantować klientom szybkość realizacji i najwyższą jakość – co w przypadku korzystania z pośredników nie zawsze jest możliwe. Jeżeli mamy pilne zlecenie, obecnie możemy wykonać ocynkowanie w ciągu jednej zmiany.

Dodatkowym atutem w przypadku nowego działu jest to, że w okolicy 100 km od siedziby naszej firmy i naszego parku maszynowego nie znajduje się żadna inna galwanizernia. To dla nas ważne, ponieważ nasze zapotrzebowanie wewnętrzne stanowi od 20 do 30 proc. możliwości realizacyjnych nowego działu, a pozostałe moce przerobowe chcemy przeznaczyć na realizację zleceń dla innych firm i klientów zewnętrznych.

Jak wpłynął na waszą działalność tegoroczny kryzys związany z inflacją?

Niestety odczuwamy wpływ tego kryzysu. Firmy, które zamawiają u nas wykonywanie usług, stosują obecnie o wiele bardziej bezpieczne i asekuracyjne podejście niż jeszcze rok temu. Mamy więcej realizacji na mniejszą liczbę elementów. Nie ma już sytuacji, w której firmy zamawiają u nas pełne magazyny. Skończyły się duże zamówienia, nawet całoroczne, w ramach których wiedzieliśmy, że dla danego klienta zrobimy określone większe ilości i zaopatrywaliśmy się zawczasu w materiały itd.

Najbliższe dwa lata będą dla nas trudniejszym okresem. Związane jest to także z przestojem w branży budowlanej, ponieważ dla firm z tego segmentu wykonywaliśmy bardzo wiele zleceń i był on jednym z naszych głównych obszarów świadczenia usług.

Przygotowujecie się na możliwą przyszłoroczną recesję?

Na razie nie. Będziemy na bieżąco reagować na pojawiające się zmiany rynkowe i nowe potrzeby oraz wyzwania. Obecnie mamy bardzo dużo zleceń do realizacji, w tym także sporo już zaplanowanych w dalszej perspektywie na przyszły rok. Ale co tak naprawdę on przyniesie, możemy jedynie przewidywać. Chociaż i to jest trudne, co potwierdziły chociażby pojawiające się wcześniej w tym roku predykcje cen stali, które zapowiadały znaczne wzrosty cen do końca roku, a ostatecznie mieliśmy całkowitą odwrotność i jednak nastąpił ich spadek. Rynek jest obecnie nieprzewidywalny i nie można dokładnie ocenić, co się tak naprawdę będzie działo, tym bardziej biorąc pod uwagę mnogość czynników, które na to wpływają.

Oprócz dalszego rozwoju galwanizerni co macie w planach na przyszły rok?

W przyszłym roku zamierzamy głównie skupić się na rozbudowie firmy o kolejne 1500 mkw. hali produkcyjnej. Da nam to istotną możliwość kolejnego wzrostu produkcji i realizacji oraz zatrudnienia nowych pracowników, co przyczyni się do znacznego dalszego wzrostu i rozwoju naszej firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane