Firmowo–wakacyjny

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2012-03-22 00:00

Auto do floty: Renault Grand Scenic

Auto, które potrafi pogodzić obowiązki zawodowe z rodzinnymi. Oszczędny diesel sprawi, że dyrektor finansowy nie będzie się krzywił, patrząc na faktury za paliwo, a dzięki przestronnemu wnętrzu, że krzywić się nie będą dzieci podczas wakacyjnej wyprawy w nieznane.

Wyposażenie

SL TomTom Edition

Najniższa wersja dla Renault Grand Scenic dostępna ze wszystkimi silnikami. Jest ABS i AFU (system wspomagania nagłego hamowania), ESP, czołowe, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, regulator prędkości z ogranicznikiem, elektryczne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, system mocowania fotelika dziecięcego Isofix (na trzech tylnych fotelach).

Do tego system wspomagania przy ruszaniu, zdalnie sterowany zamek centralny, automatyczny hamulec postojowy, elektrycznie sterowane szyby, kolorowy wielofunkcyjny ekran LCD w technologii TFT, nawigacja satelitarna TomTom, radio z CD, bluetooth, czujnik deszczu, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (z bocznymi nawiewami w drugim rzędzie siedzeń) i przesuwana środkowa konsola z podłokietnikiem i schowkiem.

W podłodze bagażnika dwa dodatkowe chowane fotele, tapicerka materiałowa, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach i pokryta skórą, pod przednimi fotelami szuflady, w oparciach przednich foteli rozkładane stoliki, światła przeciwmgłowe, klamki i lusterka w kolorze nadwozia. Na pokładzie zamiast zapasu znajdziemy zestaw do naprawy opon.

Auto w tej wersji wyposażenia spoczywa na szesnastocalowych stalowych obręczach. Najtańszy Grand Scenic z tym wyposażeniem (benzynowy silnik 1,6 110 KM) kosztuje 78 900 zł.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.

poj. 1598 ccm 1,6 moc 110 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,6 s prędkość maksymalna 185 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,25 tys. obr./min) 151 Nm spalanie: w cyklu miejskim 10,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim 6,2 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.

poj. 1397 ccm 1,4 TCe moc 130 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,5 s prędkość maksymalna 190 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,25 tys. obr./min) 190 Nm spalanie: w cyklu miejskim 9,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 7,4 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z bezstopniową. przekładnią CVT.

poj. 1997 ccm 2,0 moc 140 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,4 s prędkość maksymalna 190 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,75 tys. obr./min) 195 Nm spalanie: w cyklu miejskim 10,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 6,7 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, ośmiozaworowy, doładowany, dostępny z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią EDC.

poj. 1461 ccm dCi moc 110 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,3 s z EDC 14,3 s prędkość maksymalna 180 km/h z EDC 180 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 240 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,8 l/100 km z automatem 5,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,4 l/100 km z automatem 4,3 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.

poj. 1461 ccm Energy dCi moc 130 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,1 s

prędkość maksymalna 195 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 320 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,1 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,0 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów.

poj. 1995 ccm dCi moc 160 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,5 s prędkość maksymalna 205 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,00 tys. obr./min) 380 Nm spalanie: w cyklu miejskim 8,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 km

Miejsce

Przy schowanym trzecim rzędzie siedzeń i zainstalowanej półce bagażnik pomieści 702l, przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń auto zabierze 7 osób i 208l bagażu. Maksymalnie pomieści 2063 l (po dach z wyjętymi tylnymi siedzeniami). Do tego aż 92 l mieści się we wszystkich schowkach wewnętrznych.

Bose Edition

Wersja zarezerwowana dla 130-konnej jednostki benzynowej i 130-konnego diesla. Wyposażenie obejmuje to, co wersja SL TomTom Edition, jednak z małymi wyjątkami. Na pokładzie nie ma bowiem nawi- gacji (można ją dokupić za 1990 zł). W zamian jest lepszy system audio (firmowany przez Bose), elektrycznie składane lusterka boczne, kilka chromowanych stylistycznych elementów, światła do jazdy dziennej, przeciwsłoneczne żaluzje w tylnych drzwiach i 17-calowe aluminiowe felgi. Najtańsze auto w tej opcji kosztuje 86 050 zł (1,4 TCe 130).

Warto kupić, bo…

Auto w najtańszej wersji ma bogate wyposażenie standardowe.

Renault prowadzi upustową politykę cenową. Nawet nowe modele oferowane są ze znacznymi obniżkami (dla opisywanego modelu – 8 tys. zł).

Ekonomiczny silnik i przyzwoita dynamika.

Podobne u konkurencji

Privilege

Wersja niedostępna dla najsłabszej jednostki benzynowej i najsłabszego diesla. Zamiast udoskonalonego audio (dostępnego w standardzie w wersji Bose Edition) znajdziemy tu Visio System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i automatycznie przełączający światła drogowe na światła mijania. Do tego zestaw wyposażenia dostępny w wersji BOSE Edition oraz tapicerka skórzano materiałowa, system wspomagania parkowania tyłem. Samochód uruchamiany przyciskiem start/stop. Felgi – aluminiowe – 16-calowe.

Trzeba pamiętać, że…

Mimo przeszklenia wnętrza widoczność średnia.

W Polsce nie jest dostępna pięcioosobowa wersja Grand Scenic.

Foteli w Grad Scenic’u jest sporo, ale mają zdecydowanie za krótkie siedziska.

1. Citroen Grand C4 Picasso 2,0 HDi 150 KM Exclusive 112 200 zł2. Ford Grand C-Max 2,0 TDCi 140KM Tittanium 97 400 zł3. Opel Zafira Tourer DT 130 KM Cosmo 107 000 zł4. VW Touran 2,0 TDI 140 KM Highline 101 690 zł

*auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

Do twojej floty wybraliśmy…

Renault Grand Scenic Energy dCi 130 KM w wersji SL TomTom Edition za 95 700 zł.

Stawiamy na najtańszą z opcji wyposażeniowych, bo jest obfita. Nawigacja, bluetooth i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz komplet systemów poprawiających poziom bezpieczeństwa tworzą zestaw wart swojej ceny. Nie polecamy słabszych jednostek bo 130 koni to w aucie tej wielkości minimum. Przy pięciu lub siedmiu osobach na pokładzie i wypełnionym bagażniku słabsze jednostki mogą mieć problem ze zmuszeniem Scenic do sprawnego wyprzedzania. Auto w tej wersji pozbawione jest stylistycznych chromowanych dodatków. W naszej ocenie nie warto za nie dopłacać. Dlaczego diesel? Bo wypada dobrze na tle konkurencji. Głównie pod względem stosunku ceny do kultury pracy. Jest też oszczędny i cichy. Stawiamy na manualną przekładnię, bo ze 130-konnym silnikiem diesla nie ma innej możliwości. Dla proponowanego przez nas silnika standardem jest system start/stop. Nie żebyśmy byli specjalnymi fanami ekorozwiązań, ale jak nie trzeba dopłacać, to czemu nie.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 95 700 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 1919,21 zł.

Kredyt samochodowy Automoto w MultiBanku. Okres finansowania 48 miesięcy. Wpłata własna 20 proc. Kwota kredytu – 76 560 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 9,8 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Bank nie wymaga zawarcia dodatkowych ubezpieczeń związanych z udzieleniem kredytu i nie pobiera opłat za wcześniejszą spłatę. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 20.03.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 1900,00 zł.

20,0 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,6 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1536,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 30 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.