Firmy chcą interaktywnych e-stron

Iwona JackowskaIwona Jackowska
opublikowano: 2017-03-21 22:00
zaktualizowano: 2017-03-21 20:22

Prowadzenie eksperckiego bloga nie jest dla firm priorytetem przy tworzeniu serwisów internetowych.

Przedsiębiorcy już nie traktują stron internetowych jako okna wystawowego z prezentacją ich produktów i usług. Pytania dotyczące poszukiwania wykonawców tych portali wskazują, że firmy chcą interaktywnych narzędzi komunikacji z klientem. Coraz baczniejszą uwagę zwracają też na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych — wynika z analizy serwisu Oferteo.pl dotyczącej 2016 r.

Zdecydowanie najczęściej właściciele firm chcą budować swoje strony www od podstaw — tak wskazało 78 proc. z nich. Znacznie rzadziej decydują się na przebudowę istniejących (11 proc.). Najczęściej przedmiotem zlecenia jest ogólna strona firmowa. Potrzebę jej stworzenia lub przebudowania zgłosiło 53 proc. badanych przez Oferteo.pl. Poza tym użytkownicy byli zainteresowani m.in. przygotowaniem na ich potrzeby sklepu internetowego (9 proc. wskazań) i serwisu tematycznego (7 proc.). Tylko 3 proc. z nich chciało założenia firmowego bloga. Większość zainteresowanych stworzeniem własnych

e-stron chciałaby, aby mogli sami je edytować (23 proc.). Poza tym — aby działał tam formularz kontaktowy (20 proc.), istniała możliwość rejestrowania użytkowników (10 proc.), dodawania przez nich komentarzy (8 proc.) oraz zbudowania forum (4 proc.). — To pozytywne zjawisko. Pokazuje, że firmom zależy na dwustronnej komunikacji z klientem — komentuje Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl. 17 proc. pytań dotyczyło przygotowania wersji strony na urządzenia mobilne, a 6 proc. jej automatycznego dopasowania do rozmiaru okna urządzenia. Według danych StatCounter w październiku2016 r. po raz pierwszy liczba użytkowników korzystających z internetu mobilnie przewyższyła liczbę tych, którzy buszują po sieci na komputerze. W Polsce liczba odsłon stron na tabletach i smartfonach wyniosła w tym samym okresie ponad 60 proc. Firmom zależy na czasie. Przedsiębiorcy chcą, aby realizacja zlecenia na wykonanie strony www rozpoczęła się jak najszybciej — najczęściej w ciągu miesiąca, którą to opcję wybrało 87 proc. badanych. Tylko dla co dziesiątego mogłoby to nastąpić w ciągu trzech miesięcy, a dla 2 proc. — później.