Coraz więcej przedsiębiorców upatruje ratunku w restrukturyzacji działalności – wynika z badań KPMG. To już mocny trend na rynku.
Słowo “restrukturyzacja” coraz częściej pada w kontekście przedsiębiorców dotkniętych skutkami kryzysu. Ponad połowa firm badanych przez KPMG oceniła swoją sytuację jako niezadowalającą, przede wszystkim wskutek spadku sprzedaży. Za dobrą uznało ją 38 proc., jednak przyszłość biznes postrzega niezbyt optymistycznie - 55 proc. ankietowanych spodziewa się w najbliższym czasie poważnych problemów. Przedsiębiorcy chcą się przygotować na trudniejszy czas - co czwarta spośród ankietowanych firm zamierza przeprowadzić restrukturyzację swojej działalności gospodarczej. Dla 42 proc. z nich celem jest poprawa sytuacji finansowej, natomiast 37 proc. przyświeca cel biznesowy. 16 proc. badanych uważa, że w związku z sytuacją na rynku jest dobry moment na sprzedaż firmy lub restrukturyzację, polegająca najczęściej na połączeniu z inną firmą albo likwidacji obecnego biznesu, a rzadziej na upadłości lub transferze funkcji biznesowych w ramach grupy kapitałowej.